Beitel

wo0dy

Actieve deelnemer
4 nov 2008
67
0
Zottegem (België)
Ik heb op een rommelmarkt een beitel 10 mm van Jobtool gekocht voor 2 euro. Kent iemand dit merk? En is dit kwalitatief gereedschap?

Het heeft een houten handvat, is een rechte steekbeitel, en moet geslepen worden. De snijlijn heeft een beetje een afgebrokkeld uitzicht. Ik weet niet of het staal van goede kwaliteit is. Er staat ook nog op 'made in holland', dus ik denk dat het een nederlands merk is.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik ken het merk niet, maar aangezien dat er 'made in Holland' op staat, is de kans groot dat het een beitel is uit de Nooitgedagt fabriek. Omdat Nooitgedagt in het buitenland niet uit te spreken is, produceerden ze heel veel onder het merk van de klant. Ik weet niet hoe oud de beitel is? Als hij er nog niet echt oud uitziet, kun je er van op aan dat het een vermomde Nooitgedagt is, bij mij weten is dat de enige er toe doende gereedschapfabriek die Nederland de afgelopen 40 jaar gehad heeft.

Kun je er een foto van plaatsen? De vorm van het handvat zou kunnen helpen.
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
Hallo


Informeer eens bij Depa Technische Handels onderneming te Goes (depa@kpn-officedssl.nl ). :idea:
In hun merken lijst voeren ze het merk`joptool` misschien dat zij je verder kunnen helpen :?:


Geurt.


----------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer.--------
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hoe Jobtool nu aan zijn beitels komt, weet ik niet, maar dit is zeer zeker een beitel uit de Nooitgedagtfabriek. Kijk en vergelijk.

Jobtool is waarschijnlijk een van die merken die niet zelf produceren, maar hun producten laten maken bij andere fabrikanten. Ironside is ook zo'n soort merk.

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.