budget combimachine

Manus

Actieve deelnemer
5 jan 2012
29
0
Al een hele tijd wordt er met deze machine geadverteerd. Wat denken jullie ervan? Zijn er mensen die de machine kennen?
Natuurlijk weet ik wel dat doorsparen voor Scheppach of Hammer ofzo beter is.....
Zelf denk ik dat je er wel redelijk mee kunt werken maar als er iets kapot gaat kom je,naar mijn idee, nooit meer aan onderdelen.
Maar ja, prijs/kwaliteit is misschien nog niet zo gek. Wat denken jullie, proberen of met een hele grote boog omheen lopen?
http://doe-het-zelf-verbouw.marktpl...-zaagtafel-schaafmachine-en-vandiktebank.html
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Vind het eerste bijzondere dat op de ene foto 1800 watt staat en op de andere 1600 watt...
 

cracktor

Actieve deelnemer
27 jan 2011
106
0
Amsterdam
www.artwooddesign.nl
ziet eruit als chinese troep, mede door de half ontklede chinees links op de foto. Daar zie je ook dat het in een container zit. Maar ze maken tegenwoordig ook veel goede dingen in china, de prijs kwaliteit verhouding is vaak goed. In dit geval zou ik het nooit doen; maar ik zou sowieso geen combinatie machine kopen. En deze dingen zie eruit als een goedkoop huismerk, doet me denken aan parkside, kinzo of ferm..
Kan leuk zijn als je het af en toe nodig hebt. Gebruik je het veel: niet doen. De ellende van werken met slecht gereedschap haalt de lol uit je werk.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Van weg blijven zou ik zeggen, zoek eerder een occasie van een gereputeerd europees merk, ikzelf ben begonnen met een kity combiné, erg goed spul waar je al veel mee kan.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
koop voor dat geld maar een leuke 2e hands op marktplaats scheppach combi, heb je 10 x meer plezier van...
 

RSI

Actieve deelnemer
26 jan 2012
69
0
Beste Manus,
Ik zou ze er zelfs niet met een boog omheen lopen maar gewoon snel wegrennen.
Mijn inziens kan je hier geen werk mee maken.
Denk er ook aan dat van die goedkope aanschafprijs nog BTW afgetrokken moet + de commissie voor de handelszaak, en niemand verkoopt met verlies . . .

Ik prefereer de raad van Scheppie.
Goed uitkijken en je komt op termijn een mooi tweedehandskoopje tegen.
 

Manus

Actieve deelnemer
5 jan 2012
29
0
Bedankt voor de reacties.
Ze komen eigenlijk precies overeen met mijn mening. Maar ik dacht, wie weet is er iemand op dit forum die hem toch aangeschaft heeft, en er tevreden over is. Niet dus.
Ik heb al een tweedehands Electra Beckum gezien. Die ziet er wel degelijk uit en het is wel een gerenomeerd merk.
Mijn broer heeft een paar weken geleden een Scheppach hm2 gekocht en die is er zeer content mee. Dat is dus ook een optie. Nadeel is wel dat die machines altijd 'bovenin' het land worden aangeboden, en ik woon in Zeeland. Ik zoek al een hele tijd, maar ze staan nooit hier in de buurt, dan is de afstand toch wel een drempel.....
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Mijn broer heeft een paar weken geleden een Scheppach hm2 gekocht en die is er zeer content mee. Dat is dus ook een optie. Nadeel is wel dat die machines altijd 'bovenin' het land worden aangeboden, en ik woon in Zeeland. Ik zoek al een hele tijd, maar ze staan nooit hier in de buurt, dan is de afstand toch wel een drempel.....

Het klink misschien raar maar heb je al eens in België gekeken. Ik heb ook een HM2 gekocht in België. Omdat ik eerder in Antwerpen ben als in Amsterdam is het buitenland best wel een optie. Onze zuiderburen hebben geen marktplaats maar wel een soort 2e hands. Als je er een bij een particulier ziet dan is dat zeker aan te raden. De mijne was ook nog een stukje goedkoper als hier.:)
 

verbertus

Actieve deelnemer
17 jun 2012
49
0
Gent (be)
Hallo allen,

Even een reactie uit België.
Er is inderdaad geen "Marktplaats", maar dit zijn twee bekende sites:

Kapaza.be
2dehands.be

Ook ik zoek zo'n kleine "draagbare" vlak en van dikte schaaf! Maar dan wel betrouwbaar en nauwkeurig. Ik begrijp dat de Woodstar, HBM, Tendo e.d. te mijden zijn. Hoe zit dat met Güde en Einhell?
Over de Metabo HC 260C zijn de meningen verdeeld, lijkt het, ofwel heel positie of uiterst negatief.

Heeft iemand ervaring met Record ? Ziet er goed uit, net als de kleine zaagtafel.

Zo, dit was m'n allereerste bericht op dit onovertroffen forum :cool:...

Bert
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
105
Ik begrijp dat de Woodstar, HBM, Tendo e.d. te mijden zijn. Hoe zit dat met Güde en Einhell?
Gude en Einhell zijn de zelfde categorie , heb zelf de Woodstar PT 85 en die bevalt prima voor het werk dat ik ermee doe .
 

verbertus

Actieve deelnemer
17 jun 2012
49
0
Gent (be)
Gude en Einhell zijn de zelfde categorie , heb zelf de Woodstar PT 85 en die bevalt prima voor het werk dat ik ermee doe .

Dank voor je antwoord Joop.
Heb wat verder gezocht naar de Woodstar PT85 en vond een leuke engelse video review (hmm...bespreking)( in twee delen):
http://idostuff.co.uk/sections/DIY/Woodstar Planer Thicknesser Review.html

In het kort, de van dikte bank is prima, volgens de flegmatische Brit, maar de vlaktafel vraagt om zorg en blijvende nazorg.
Ik ben een verwend nest, heb jarenlang op een uiterst stabiele 380V, 600kg machine gewerkt, die ik nu wil verkopen door plaatsgebrek. Dus het moet/mag klein zijn, maar de problemen van de Woodstar vlaktafel zijn voor mij te talrijk. Ik ben géén flegmatische Brit ;)
Vooral de slappe vlaktafel-geleider (fence), ik word zeeziek als ik dat zie. Correct schaven begint met de vlaktafel, als daar iets niet 'haaks' is, loopt de rest gewoon in het honderd.

Maar voor wie veel tijd en geduld heeft, is dit inderdaad een bruikbare en ook betaalbare machine.

Nogmaals dank,
Bert
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.