accu boormachine + slagschroevendraaier

Peter Neijts

Actieve deelnemer
11 jul 2011
154
8
Beste allen,
Zijn er forumleden die ervaring hebben met deze combinatieset?

Zo ie zo is mijn oude accu boormachine aan vervanging toe. Onlangs bij een wat grotere klus kwam er zelfs rook uit. Vandaar ook het idee om een slagschroeverdraaier aan te schaffen om wat meer vermogen te hebben.

Dewalt DCK235 14,4 V Li-Ion combopack

Bijvoorbeeld terug te vinden op http://www.toolstation.nl/shop/Elektrisch+gereedschap/Accu+Combisets/d40/sd2997
 

Wander

Actieve deelnemer
4 mrt 2011
72
0
Ik zou zelf niet voor dewalt gaan, vind het erg zwaar en niet hele goede accu's op het werk hebben we ook een slagschroeven draaier, is niet echt sterk.
zelf zou ik voor panasonic gaan is erg goed of een goede festool doen, trouwens makita heeft ook een mooi combopack!

Wander
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik werk af en toe met de 18V versie van die schroefmachine, is licht en krachtig, maar de batterij gaat niet erg lang mee. Ikzelf heb nu enkel festool, maar als ik oooit nog eentje bijkoop is het een protool. Een heel ander budget heb je daar dan voor nodig.
 

Jef

Nieuw lid
28 mei 2012
4
0
Ik werk dag dagelijks met DeWalt (wel de 18 V versie) Op die 3 jaar dat we hier met werken op de firma nog maar 2 batterijen stuk (worden ook pluggen met in de muur geklopt/geramd dusja :cool:)

Over de kracht kan ik niet klagen, draaien er alles met vast met die slag schroevendraaier ;). De batterijen gaan bij ons toch lang mee ook al worden ze zwaar belast. Onze DeWalts worden vrijwel elke dag mishandeld, daar bedoel ik dan mee dat we ze echt tot het uiterste drijven kwa kracht en dergelijke (het werk moet vooruit gaan ;).

Op een vorig werk was het veelal Panasonic, ook heel kwalitatief, ook zwaar mishandeld en dergelijke, nooit geen stukken gehad, van Festool blijf ik toch ver weg als het op schroeven aankomt, paar slecht ervaringen met opgedaan ten opzichte van DeWalt, Makita, ... maar het is ook al een goede 8 jaar geleden dat ik nog met zulke zaken van Festool heb gewerkt
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Je moet jezelf even afvragen wat en hoeveel werk je er mee gaat doen. Voor gemiddeld werk voldoen sets van rond de 14 volt prima, maar zit je veel in hardhout, werk je met grote schroeven, etc. dan is het wellicht verstandiger om eens naar een 18 volt set te kijken.

Ik heb zelf een 18V combi set van Makita. Perfect spul.
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Heb me vorige week ook een 18V combi set gekocht van Makita, accu's met AH 3.0. Wat een verschil met de rommel die ik vroeger altijd gebruikte!
De accu's gaan heel lang mee, en laden snel op. Heb er een 3e accu bij gekregen, maar ze gaan zo lang mee dat ik me eigenlijk nog een machine zou kunnen bijkopen om met die 3e accu te gebruiken;-).

Robuust, enorm krachtig en je voelt gewoon dat je een stukje kwaliteit in je handen hebt!
Zal ik denkelijk niet snel spijt van krijgen!

Steven
 

PBT

Actieve deelnemer
Doordat makita in de oudere MXT of LXT serie plastic tandwielen gebruikte (nu niet meer hoorde ik vandaag), houd ik mijn handen af van Makita. Wellicht zullen ze nu een stuk beter zijn dan de "ouderen".

Ik heb zelf een bosch 18v GDR slagschroevendraaier (ook die word gebruikt om pluggen e.d. erin te slaan en maximaal belast (M20 draadstangen+moeren)) en de GSR 18v li. Vooral de GSR vind ik een super machine. Sterk, niet te zwaar, ligt fijn in de hand, zeker als je zoals ik wat kleinere handen hebt.

Ik heb de volgende set:

http://www.toolnation.nl/accu-machi...r-lightseries-18v-3-0ah-li-ion-in-l-boxx.html

tip: als je zou kiezen voor de Bosch versie, let er goed op dat je de GSR 18V-LI hebt, en niet de GSR 18-2LI! De 1e heeft een 13mm boorkop en de 2e een 10mm. Ik heb me hier ook mee in mijn buik gebeten. Sta je daar boven op een steiger om een gat van 12 te boren krijg je de boor niet in de machine en kan je dus terug naar onder om de elektrische boormachine te pakken. Bovendien is de 1e veel sterker dan de 2e.
 

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
253
11
De belangrijkste kwestie is natuurlijk: waar wil je het gereedschap voor gaan gebruiken?
Wil je zoals Jef de machines ook als hamer gebruiken, of ga je wat rustiger om met je (dure) gereedschap?
Incidenteel als hobbiest, of dagelijks op de bouw of dagelijks in de interieurbouw?
Hardhout, plaatmateriaal, vuren, enkele 3,5x5 schroeven of ook 10x120 ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.