Kist voor buiten

avos

Post veel
10 nov 2008
773
116
omg Haarlem
Voor het buitenspeelgoed een houten kist gemaakt voor in de tuin. Pen en gat verbindingen, allemaal hardhout (merantie bankirai). Meeste zijn afvalstukken verkregen van de bouwplaats. Heb dus nog wel flink wat moeten verzagen etc. Vooral met de pen en gat verbindingen kom je er achter hoe hard hardhout kan zijn.... Afgewerkt met twee laagsjes Danish oil. Ben benieuwd hoe dat zich hout. Ik houd rekening met vergrijzen..

Ik zoek alleen nog een oplossing om de vingertjes van de kinderen niet tussen de klep te laten vallen. Iemand nog suggesties? Gasveer dacht ik nog aan maar die valt volgens mij het laatste stukje ook best hard dicht.

CIMG0142.jpg


CIMG0143.jpg


CIMG0145.jpg


CIMG0146.jpg
 
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Da's een gave kist !! Erg leuk om te zien dat het hout hebt hergebruikt. Qua sluiting dacht ik ook aan zo'n gasveer. Ik heb wel eens speciale scharnieren gezien voor dergelijke"speelgoed"kisten. zal vandaag eens op zoek gaan voor je.
 

WR1944

Oud hout
Bij Ikea hebben ze een kinderbeveiliging voor laden naar ik meen. Bij het dichtdoen stuit de lade op de beveiliging en blijft een paar cm openstaan. Dan moet je die beveiliging even indrukken en sluit de lade verder. Misschien is dit een idee?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Mooie kist! Als je kinderen nog klein zijn kan een klep aan de voorkant ook een oplossing zijn, als speciale kinder toegang. Als de kist altijd buiten staat, had ik de poten iets langer gemaakt zodat de rest van de kist niet op de grond staat en kan drogen na een bui, om rot te voorkomen.
Wel een mooi voorbeeld hoe je van gevonden hout de mooiste dingen kunt maken.

japa
 

avos

Post veel
10 nov 2008
773
116
omg Haarlem
bedankt voor de reactie's. Ik ga nog even op zoek naar een oplossing voor de sluiting.
@Jaap, de poten zijn ook wat langer (circa 2 cm) maar door de foto in het wat hoge gras zie je dat niet.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Heb echt een poosje zitten zoeken maar ik kan die "childeren-safe"scharnieren zo niet vinden......misschien iemand anders ??
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Dat zijn denk ik die Ladesperren uit de Patrull-serie. Als je child safe scharnieren wilt hebben moet je in Google zoeken op 'friction hinges'.

Arthur
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.