Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Schemerlamp

Schemerlamp

Tijdens mijn vakantie vond ik 2 mooie stukken hout.
    Er zaten mooie lijnen op dus ik was wel benieuwd naar het resultaat na het draaien.

Om de tekening van het hout te behouden wou ik zo min mogelijk hout wegdraaien, in eerst instantie dacht ik weer aan een kaarsenstandaard maar daar heb ik ondertussen al té veel van gedraaid.
    Daarna dacht ik aan een hoge vaas. Ik ben daar wel mee begonnen maar ik zag het niet meer zitten met die oude draaibank van me om het ook nog uit te hollen.
    Ik had het stuk gedraaide hout al weggezet maar toen bedacht ik me dat ik nog een lamp nodig was. dus het is een poot van een schemerlamp geworden:

Laatst gewijzigd door Haye Galama; 13-06-12 om 15:11.

Een heel mooi resultaat. Nu is ook duidelijk te zien dat het gaat om beukenhout.

Dit doet mij denken aan zebrano.
    Daniel

Heel duidelijk is te zien dat het hier gaat om beukenhout, maar dan met slaap.

nu weet ik ook wat ik met die berg beuken ga doen wat er hier nog ligt
    mooi laten verschimmelen!
    wat een prachtig hout is dat zeg!

Ja dit is toch wel het mooiste hout wat ik tot nu toe heb gedraaid.

Ondertussen heb ik ook al een voet gedraaid zodat het wat steviger staat.

Met de kap ben ik ook al bezig geweest maar stof is niet echt mijn materiaal

Als het helemaal klaar is zal ik nog eens een foto plaatsen.
    Laatst gewijzigd door Haye Galama; 07-07-12 om 23:04.

Gewijzigd, foto nu in eerste post
    Laatst gewijzigd door Haye Galama; 13-06-12 om 15:12.

Ik vind hem heel mooi geworden! Prachtig hout en de kap past er prima bij wmb.

van welk hout is de voet?

Van hout van dit stammetje

En hoe dat heet?? Ik weet het niet.

Forum Rechten