Nieuwe forum software in gebruik genomen

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
Het werkt! Nog niet alles, de voorpagina etc komt de komende tijd wel evenals het vernieuwde marktplein.
Iedereen krijgt nog een mail met het nieuwe wachtwoord, maar als je op wachtwoord vergeten klikt kun je het zelf online ook doen!

Veel plezier op het forum

uw beheerder
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Bij de conversie worden de wachtwoorden niet overgezet, de gebruikersnamen echter wel. Er is voor elke forummer een nieuw wachtwoord aangemaakt. Dat kun je opvragen door je forumnaam en oude wachtwoord in de typen. De software komt dan wel met een melding dat het niet klopt en in dat bericht kun je klikken op password vergeten. De tool die iedereen het nieuwe wachtwoord moet mailen, hapert.

jaap
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Inderdaad even wennen, maar zeker een verbetering. Bij mij verdwenen de nieuwe wachtwoorden in de trashcan, pas toen ik daar ging kijken kwam het weer goed.

Stephan
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Dat is zeker een zware bevalling geweest!

en ik zie dat het handgereedschap nu boven het electrische gereedschap staat. Kijk, zo mag ik het graag zien :)
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik had een beetje moeite met de wachtwoord handel maar nu ik binnen ben ben ik echt weer thuis.:D
Weer bedankt voor je tijd en moeite JAAP, ik ben onder de indruk.

HG Hugo
 

WR1944

Oud hout
Ook in de USA is de nieuwe outlook te bewonderen. Het ziet er iets moderner uit maar gevoelsmatig komt het in het geheel wat harder en contrastrijker op het scherm. Daardoor valt alles in het oranje iets minder op. Als je met je ogen over de pagina scant moet je je oog op elk plekje laten accomoderen en als het contrast teveel verschilt duurt het even voordat je de informatie tot je kan nemen. Ik spreek over fracties van seconden maar je ogen moeten die stap wel maken. Bij een gelijkmatiger opmaak is dat scannen wat makkelijker.
Maar verder alle lof voor je inspanning. Ik voelde me behoorlijk gedesorienteerd om het al die tijd zonder het vertrouwde forum te moeten stellen. Door het volgen van de diverse onderwerpen voel je toch een zekere affiniteit met de vaste kern. Hout verbindt.

P.S. Ik heb de skin aangepast aan een iets minder contrasterende lay-out. Het is de oude kleurencombinatie die ik toch wel prettig vond.
 
Laatst bewerkt:

tuoh

Oud hout
Yes, het forum is er visueel op vooruit gegaan, bedankt Jaap.

Heb wel één probleem, kan namelijk geen atavar plaatsen! Ik krijg altijd de melding ongeldig bestand. Weet er iemand het juiste antwoord?
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Zoals bij alles is het even wennen aan de nieuwe look, maar het wijst zich vanzelf. Vooral na inloggen zijn de instellingen en opties overzichtelijk te vinden.
Dank je wel voor de upgrade Jaap.
 

Bobbie

Actieve deelnemer
25 aug 2011
72
0
Amstelveen
Knap werk, we gaan de site bewonder waar alles staat en hoe de werking is.
Er zal natuurlijk het een en ander nog wat bij geschaafd moeten worden, dus zal geduld wel op z'n plaats wezen, toch.
Bedankt voor het vele werk. :)
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Wat een werk zal het weer geweest zijn Jaap, maar ziet er prima uit. En wat lang is 2 dagen zonder forum zeg, bijna blinde paniek omdat ik niet af en toe ff mijn vaste internet loopje kan maken....
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
ehm weet niet of het hier goed staat; heb nog een opmerking, als ik een bericht gelezen heb, dan blijt ie aangeven dat ie ongelezen is( in het topic) en moet ik ; 'alle forums markeren als gelezen' extra aanklikken voor dat 't weg is. werkt on handig,

is dit alleen bij mij? en heb ik iets verkeerd ingesteld?

ook wisseld het engels en hetr nedeerlands( bovenaan) zou graag alles in nederlands zien, misschien ook een instelling?

hoor 't graag

enne bedankt voor al het werk jaap, wel wennen hoor.....
 

chrisvanaar

Actieve deelnemer
5 nov 2011
198
88
Bijna helemaal goed, ik kan geen .jpg's toevoegen, krijg foutmelding, terwijl deze in vorige versie wel goed waren. Weet iemand hier iets op?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo beste forummers,

Even een update. Voor mij is het ook even wennen:). Ben het met wr1944 eens dat het het nog een beetje schril overkomt en ik ga me nog even verdiepen in de aangekaarte probleempjes zoals avatar en afbeeldingen uploaden en de paar engelstalige menuutjes. In de testversie werkte dat allemaal prima en zo 123 zag ik aan de instellingen niet iets waarom het niet goed zou moeten gaan.
De conversie van de database en alle attachments heb ik na 2 keer proberen uitbesteed. Ik vond in de US een bedrijfje die dat verzorgd voor 95 dollar en dat was het me wel waard. Helaas hikte hun bijgeleverde tool om een mass email te sturen waarin jullie nieuwe wachtwoord stond. Vandaar gister later de mail met de alternatieve methode. 128 mails kreeg ik onbezorgbaar retour, waaronder die van mijn jaap account??? Gisteravond en vanmorgen zo'n 80 emails met vragen over niet in kunnen loggen, maar iedereen heeft inmiddels bericht gehad.
We hebben er een forum bij, voor houtsnijders. Daar zijn een paar keer vragen over geweest en ik hoop dat het een beetje aanslaat.

Nu het marktplein nog installeren, zodat we een echt advertentie deel hebben voor vraag en aanbod en de voorpagina (moet nog een betere naam hebben) inrichten. De info hoe het forum werkt vind ik ook nog vrij beperkt, ik zal eens zoeken naar een wat uitgebreider verhaal voor de serieuze lezer.
De pagina's met houtbewerkers en leveranciers komen ook zeker weer terug, maar dan wat uitgebreider. Ik had het allemaal al in Wordpress in elkaar geknutseld maar vond vbulletin, vanwege de mooiere forumsoftware en het meer integreren van de forumberichten, de voorpagina en de blogs. Misschien dat we de blogs wel gaan gebruiken als portfolio pagina voor de houtbewerkers die dat graag willen.
En dan nog de prachtige verzamel postings over de schaven en zagen. Ik zie het wiki project nog niet van de grond komen en om het zo toegankelijk mogelijk te houden denk ik er over om ze in een aparte forum rubriek te stoppen; suggesties van harte welkom.

veel plezier op het forum,

jaap
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
toevoegen van afbeeldingen

Het blijft nog even zoeken, maar bij mij werkt het volgende:

selecteer uit de icoontjes boven in de berichten editor het insect image icoon. Klik en selecteer "from computer". In de rechteronderhoek klik ik op basic uploader en daarna kies afbeelding. Klik daarna op uploaden (direct onder kies afbeelding) en het gaat gebeuren.

jaap
 

Bijlagen

  • enhanced-buzz-wide-9649-1320270763-20.jpg
    enhanced-buzz-wide-9649-1320270763-20.jpg
    14 KB · Weergaven: 51
  • nava-nakorn.jpg
    nava-nakorn.jpg
    11,5 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.