Nieuwe forum software in gebruik genomen

D

Dulcimer

Guest
Ik zie de voordelen van de nieuwe look maar moet er nog stevig aan wennen. Overigens ben ik alle ingekomen en uitgegane PB's kwijt, is dat ook bij andere forumleden zo?
Groet,
Frans
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ik moet zeggen dat de mobiele weergave op mijn iPad erg lekker leest. En ik zie dat ik op mijn MacBook nu ook de optie heb om 'nieuwe berichten' te bekijken. Volgens mij is er vooruitgang :)
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Ik zie de voordelen van de nieuwe look maar moet er nog stevig aan wennen. Overigens ben ik alle ingekomen en uitgegane PB's kwijt, is dat ook bij andere forumleden zo?
Groet,
Frans

Yep, ook bij mij zijn alle PB's weg, evenals favorieten e.d.
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
543
56
Oostzaan
ehm weet niet of het hier goed staat; heb nog een opmerking, als ik een bericht gelezen heb, dan blijt ie aangeven dat ie ongelezen is( in het topic) en moet ik ; 'alle forums markeren als gelezen' extra aanklikken voor dat 't weg is. werkt on handig,

is dit alleen bij mij? en heb ik iets verkeerd ingesteld?

Bij mij blijven de topics ook ongelezen.
De knop "back to top" gaat bij naar "Home".
En ik mis onderaan een topic de knop "terug" deze vind ik wel erg handig.

En Jaap bedankt voor het vele werk.
 
Laatst bewerkt:

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
De berichten worden inderdaad niet geconverteerd, maar het oude forum is nog gewoon te lezen, op http://oud.woodworking.nl . Er zijn altijd enkele zure appels bij het overgaan naar nieuwe software. Het oude vertrouwde is weg en in dit geval een paar zaken in de conversie. Maar ik moest een keuze maken en daarbij heb ik vooral naar de wat langere termijn gekeken. De vorige software had, ondanks dat we na het verhuizen naar een nieuwe server het hele pakket geupdated hadden, nog steeds te veel kleine dingen die op onverklaarbare wijze niet werkten. Ik heb met het oog op de komende vakanties, mijn kinderen hebben hier al vakantie!, ook niet gewacht tot ik alles uitgezocht had, dat komt de komende tijd wel. Ik ben wel een aanhanger van de theorie van de voortschrijdende kennis :D. Heb nog een beetje geduld met mij....

jaap
 

WR1944

Oud hout
Nu het mogelijk is foto's te plaatsen komt natuurlijk de volgende opmerking: hoe maak ik de foto's wat groter dan die postzegels. Het lijkt me prettiger om een nagenoeg beeldvullende foto te kunnen plaatsen zodat flink wat details zichtbaar zijn. Het zou mooi zijn als de software de foto's automatisch op beeldvullend formaat zou kunnen zetten.
Ik hoop dat je me niet ondankbaar vind. Ik waardeer het vele werk van je en na m'n e-mails is dit forum de eerste aanlegplaats als ik 's ochtends de computer start. En meestal de laatste die ik nog even bekijk als ik de computer uitzet. Door de 6 uur tijdsverschil liggen de meeste houtbewerkers dan op een oor maar ik zie soms wel eens een vroege vogel z'n eerste berichtje plaatsen. Daar heb ik als avondmens extra waardering voor. :eek:
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
106
ik zie op 100% slecht , en op 150% blijf ik heen en weer scrollen , voor mij dus absoluut geen verbetering .
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
en van een groter plaatje


PICT4675.jpg
hongkong bij nacht.jpg
 

Bijlagen

  • %252712%2520vrijmarkt%2520112.jpg
    %252712%2520vrijmarkt%2520112.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 96

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Nu het mogelijk is foto's te plaatsen komt natuurlijk de volgende opmerking: hoe maak ik de foto's wat groter dan die postzegels. Het lijkt me prettiger om een nagenoeg beeldvullende foto te kunnen plaatsen zodat flink wat details zichtbaar zijn. Het zou mooi zijn als de software de foto's automatisch op beeldvullend formaat zou kunnen zetten.
Ik hoop dat je me niet ondankbaar vind. Ik waardeer het vele werk van je en na m'n e-mails is dit forum de eerste aanlegplaats als ik 's ochtends de computer start. En meestal de laatste die ik nog even bekijk als ik de computer uitzet. Door de 6 uur tijdsverschil liggen de meeste houtbewerkers dan op een oor maar ik zie soms wel eens een vroege vogel z'n eerste berichtje plaatsen. Daar heb ik als avondmens extra waardering voor. :eek:

Hallo wr1944, de software resized automatisch de uploads. Heb de instellingen wat aangepast zodat de afbeeldingen nu wat groter op het scherm staan. Ik vind je zeker niet ondankbaar;) blijf maar pushen dan komt het wel goed, binnen het kader van de mogelijkheden van de software natuurlijk.

Nog even wat verwarring wegnemen, ik heb nu 3 forumnamen, jaap, baas, en boss. Ik kon niet bij het installeren mijn oude forumnaam gebruiken, met als risico dat die zou worden overschreven bij de conversie in ik wat hulpeloos naar het scherm zou zitten kijken en niet meer in kunnen loggen.

jaap
 

WR1944

Oud hout
Ik ben wel een aanhanger van de theorie van de voortschrijdende kennis :D. Heb nog een beetje geduld met mij....

jaap

Ik ken wel de theorie van de remmende voorsprong maar de theorie van de voortschrijdende kennis is nieuw voor mij. Is dat een ander uitleg voor het opdoen van ervaring en daarmee jezelf verbeteren.

En denk maar niet dat je je met drie schuilnamen aan onze aandacht kan onttrekken. ;)
 

Debbie

Nieuw lid
18 jun 2012
9
0
Den Haag
Een paar dagen terug heb ik dit forum pas ontdekt en wist niet dat de nieuwe software zo nieuw was. Ik weet wel nog dat ik dacht: Ha fijn wat een uitgebreid forum! Ik heb redelijk wat ervaringen met forums, en ik zie vaak nog forums met veel beperkte opties (omdat dat makkelijker zou zijn voor beginnende forumgebruikers, helaas vaak ook frustrerend voor ervaren gebruikers).
Ik heb nog lang niet alles ontdekt, maar het ziet er allemaal zeker goed uit, en dan bedoel ik niet alleen het de looks maar ook de functionaliteiten.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
106
kunnen de letters een stuk groter want ik scroll me een ongeluk , als ik de pagina zelf vergroot .
zo is de lol er voor mij wel af .

ps: ik draag al een bril dus ik hoef niet meer naar pearl :)

edit : is ondertussen opgelost IE 9 geinstalleerd die past de pagina grote netjes aan .
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.