waar vind ik een winkel met visbekboortjes

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
Weet iemand in welke winkel visbekboren te koop zijn? Ik heb een webwinkel gevonden die het levert (tikje duur) maar ik vraag me af of iemand anders nog ervaring heeft in het kopen van dit stukje gereedschap.
 
Hallo Guido,

Wat zijn Visbekboortjes?

Bedankt voor je antwoord!

Op mijn website http://www.Gereedschapsmerken.nl
heb ik onder de groep Boren, veel leveranciers en merken staan
met houtboren, o.a Famag etc. - snuffel ze!

Ken jij Baptist in Arnhem, met naast een gereedschapszaak ook een speciale houtbewerkingszaak, wellicht heeft hij een antwoord voor je!
Adres staat op mijn website.

Vr.Gr.
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
guido zei:
Het klopt dat felder ze heeft maar die vind ik een ietsje te prijzig vandaag mijn vraag of ze ook elders te krijgen zijn. of is dit de beste prijs en moe ik niet verder zoeken?

Bij CMT Orange tools ( http://www.bovenfrezen.nl) hebben ze een heel assortiment visbekboren met zowel 2 en 3 als 4 snijkanten :idea: Catalogus is gratis op te vragen :!:
Succes ermee ;)
 

annette

Actieve deelnemer
10 apr 2008
163
0
www.fingerprintfurniture.nl
hoi guido-

waar heb je de visbekboren voor nodig?

als je echt heel mooie schone gaten wil maken met de langgatboor adviseer ik de aanschaf van
metaalfrezen.werken geweldig in hout en gaan heel lang mee.heb ooit in een setje dure geinversteerd en vervolgens ontdekt dat je ze ook voor heel weinig bij herman buitelaar kan krijgen.kwaliteit is wat minder maar voor het gebruik in hout nog steeds ruim voldoende.
enige nadeel is dat metaalfrezen niet zo lang zijn als gewone langgatboren.

als je een goed werkend langatboor hebt zijn de frezen trouwens ook handiig voor het frezen van pennen -zo schoon en nprecies -je weet niet wat je overkomt!

groet
annette
 
A

Athanor

Guest
Goede tip Annette!

Ik zag in Furniture&Cabinetmaking dat de bekende kistjesmaker Rober Ingham ook gebruik maakt van metaalbewerkingsmachines om nauwkeurig te werken. Ik heb ook al eens gedacht om de pennen met mijn Robland langatboor te maken. Ik ben er (nog) niet aan begonnen omdat de boorgaten die ik u krijg niet zo egaal worden als ik van pennen verwacht. Die zaag ik nu nog met een hulpstuk op de cirkelzaag. Maar als ik bij Buitelaar ben ga ik toch maar eens naar een probeerfrees omkijken...

Groet van Fons
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
annette zei:
hoi guido-
als je een goed werkend langgatboor hebt zijn de frezen trouwens ook handig voor het frezen van pennen -zo schoon en precies -je weet niet wat je overkomt!

groet
annette

Hallo

Goeie tip van die frezen :idea:
Zou je eens kort uit kunnen leggen hoe je `pennen` maak met een langgatboor :?:

Ik frees er alleen gaten mee. :!:

Geurt.
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
annette zei:
waar heb je de visbekboren voor nodig?

als je echt heel mooie schone gaten wil maken met de langgatboor adviseer ik de aanschaf van
metaalfrezen.werken geweldig in hout en gaan heel lang mee.heb ooit in een setje dure geinversteerd en vervolgens ontdekt dat je ze ook voor heel weinig bij herman buitelaar kan krijgen.kwaliteit is wat minder maar voor het gebruik in hout nog steeds ruim voldoende.
enige nadeel is dat metaalfrezen niet zo lang zijn als gewone langgatboren.

als je een goed werkend langatboor hebt zijn de frezen trouwens ook handiig voor het frezen van pennen -zo schoon en nprecies -je weet niet wat je overkomt!
Tot nu toe heb ik inderdaad altijd mooie gaten en uitsparingen voor scharnieren gemaakt met visbekboren. Ik heb geprobeerd die "metaalfrezen" te vinden die je bedoeld op de site van buitelaar, maar ik kan ze niet zo snel vinden. kan je nog een linkje geven met een directe verwijzing? of een foto?
En ik denk dat ik snap hoe je daarmee pennen kan maken, maar ik ben ook erg geïnteresseerd in de methode die jij gebruikt.
 

annette

Actieve deelnemer
10 apr 2008
163
0
www.fingerprintfurniture.nl
guido-

buitelaar verkoopt ook een heleboel kleine spullen die niet op de website staan.daarvoor moet je bij ze langs gaan,wel even leuk om er een uurtje door de bakjes te rommelen.veel troep (zoals de meeste machines die zij verkopen...) maar af en toe wat leuke dingetjes.

pennen frezen is erg simple-gebruik een dikke (min.10mm) metaalfrees(minder trillingen dus schoner resultaat),frees eerst de bovenkant tot op de borst weg, draai het stuk hout om en frees de andere kant.het is een goed idee om het de onderkant van de pen te steunen met een opvulstukje zodat er geen beweging in zit als je de andere kant doet.als je alles goed en nauwkeurig en vooral haaks insteld is het een fluitje van een cent.ik zet meestal een haaks stuk mdf vast op de tafel van de lgb en gebruik dat als aanslag.

succes
annettewww.fingerprintfurniture.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.