Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Spaanplaat afplakken

ik ben bezig met het maken van een kast. Ik heb alles laten zagen en afplakken in een houthandel.
    Er is echter 1 zijde te kort afgeplakt. Ik heb de overschot van de PVC-2mm band meegekregen.
    Mijn vraag is nu hoe ik dat het best eraan hang, en met welke lijm?

Kan iemand mij wat verderhelpen?

alvast bedankt

Re: Spaanplaat afplakken

Ik persoonlijk zou kiezen om het te plakken met een contactlijm . Hier heb ik op het werk al goede resultaten geboekt als de machine er niet bij kan (binnen hoeken bijvoorbeeld). Wel zorgen dat het pvc bandje niet meer krult als je dit doet, als het mooi plat blijft is het simpeler te plakken.

ok, danku voor de reactie

op afplakkant zit toch al lijm?

De activeert bij warmte, zelf kan je dat het makkelijkste doen met een strijkijzer. Let wel op verbranden van de afplakkant, maar dat kan je tegengaan door niet rechtstreeks op het materiaal te strijken (via een doek).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamPonette
    op afplakkant zit toch al lijm?

De activeert bij warmte, zelf kan je dat het makkelijkste doen met een strijkijzer. Let wel op verbranden van de afplakkant, maar dat kan je tegengaan door niet rechtstreeks op het materiaal te strijken (via een doek).
    Meestal is een kantenband van 2 mm pvc niet voor gelijmd maar wordt de lijm in de machiene eerst op het hout gebracht en nadien de kantenband er tegen gelijmd .

Nu als er al lijm ophangt kun je het idd met een strijkijzer er op strijken (wel voldoende druk op uit oefenen) en idd een doek of stukje papier tussen de kantenband en het strijkijzer.

ah dat zou kunnen, ik werk tot nu toe nooit met een pvc kantenband Maar het klinkt uitermate logisch als je er wat over nadenkt :mrgreen:

Forum Rechten