passchroef gezocht

Logtie

Nieuw lid
3 jun 2012
1
0
Beste houtbewerkers,

Laat ik nieuw zijn op dit forum en dat eigenlijk voor mijn zoektocht naar het volgende, ben bij diverse bouwmarkten / antiekhandelaren geweest echter geen van allen kon mij verder helpen. Ik ben opzoek naar het volgende:

Mijn schoonvader heeft ong. 28 jaar geleden een ledikant gemaakt en hierbij gebruik gemaakt van passchroeven of iets wat daarop lijkt. de Maten zijn echter niet meer van deze tijd.. Dus mijn vraag is waar kan ik deze schroeven nog vinden?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen... (zie bijlage voor maten etc.)

mvg,
Johan Logtenberg

Attached files
 

tuoh

Oud hout
Welkom op het forum johan.

Wat je vraag betreft, ik vrees dat je zulke schroeven niet in de handel gaat vinden. Het lijkt eerder een stukje huisvlijt. Maar elke metaaldraaier kan zo wel een setje draaien, dat is geen probleem.

Mvg,

André
 

WR1944

Oud hout
Als ik de bewerkingssporen op de schroef bekijk lijkt het me een fabrieksmatig aangemaakt product.
Ik weet niet waar het schroefgedeelte in moet komen en wat de verdere constructie is maar ik denk dat je naar een alternatief moet gaan zoeken. Ik weet niet of de kop een inwendig zeskant heeft of een gleuf, dat zeskant is lastig te maken voor de modale houtbewerker.
Er bestaan speciale bedbouten waarbij de moer in een holletje in de zijkant van het bed zit en de bout door de poot gaat. Die bouten zijn in verschillende lengten te koop. Het is alleen de vraag of de diameter klopt.
Zonder nadere informatie is het lastig gericht advies te geven.
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Waarom niet een M4*60 met een brede kop waarover een dunwandige huls geschoven wordt? Is ook nog niet makkelijk, maar wellicht makkelijker dan een exacte kopie gaan vinden.

@lex
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.