Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Tool Chest

Tool Chest

Hya,

Ben al een tijdje bezig met een gereedschapskist van europees eiken. Gisteren ben ik flink opgeschoten, dus de eerste foto's kunnen online Het "interieur" van de kist moet nog gemaakt worden, dus die updates komen nog.

Inwendige maten van de kist zijn 80x40x50 (LxBxH)

De kist staat nu in twee lagen Danish Oil, komt nog een derde laag over. Ook staat de kist op zwenkwielen zodat hij makkelijk te verplaatsen is.

Re: Tool Chest

hey hallo
    ziet er goed uit hoor mooi model
    je hebt zo te zien ook mooi gereedschap om de kist mee te vullen .
    gr leroy

Hee, bekend model: anarchistische gereedschapskist? :-) Hij wordt mooi, ziet er ook goed uit in eiken.

Ik heb er ook zo eentje in de planning staan. Ik ga 'm maken van gewaterd grenen. Toevallig heb ik afgelopen vrijdag bij Jaap van Leersum (Inlands Hout) het hout ervoor meegenomen. Hij wordt wel een maatje groter dan deze (inwendig 100x60x60) omdat ik nogal wat lange schaven en zagen kwijt moet.

Arthur

@ Leroy: Thanx!

@ ArtHarg: Jup! Een kleine versie van de anarchists tool chest inderdaad Ik wens je veel succes met het zwaluwstaarten van de kist...wat een werk :cry: Gelukkig maakt het resultaat een hoop goed :mrgreen:

Zo die is mooi!

Het is dat ik geen goede plek heb voor een kist, het lijkt me anders best een handige plek voor je gereedschap. Tijdens de verbouwing van mijn keuken heb ik een oude timmermanskist gebruikt en dat was echt ideaal.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Prachtige kist!
    "The Schwarz" heeft met zijn boek en webpublicaties nieuw leven in de ouderwetse timmermanskist ingeblazen.
    Persoonlijk vind ik het gereedschap aan de muur(kast) veel makkelijker en overzichtelijker.
    Maar we moeten ons gereedschap toch ergens opbergen, de ene komt plaats te kort op de muur en de andere op de vloer.
    Ben erg benieuwd naar het interieur en wat er allemaal in komt.

@ Seek: Ik heb zelf altijd al een kist gebruikt voor m'n gereedschap. Vind het zelf erg prettig werken. Verder heb ik ook niet echt veel ruimte tot m'n beschikking. Ik hobby altijd bij m'n ouders thuis, omdat ik zelf totaal geen ruimte bij m'n huis heb. Gelukkig wonen ze dan ook dichtbij :mrgreen: Maar daarom wil ik wel iets dat makkelijk verplaatsbaar is en dat alles bij elkaar ligt.

@ coko: Inderdaad! Ik heb lang getwijfeld welke ik ging maken. Een gerstner tool chest, of de heirloom tool chest van Chris Gochnour, of toch een kleine versie van de anarchists tool chest. Qua handigheid sprak me deze laatste het meeste aan.

Bedankt voor de positieve reacties mannen

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ik had tussendoor al eens foto's gezien maar ik ben toch weer positief verrast door de ontwikkelingen. Het wordt echt een gave kist. Mooie houtkeuze , strakke verbindingen.....yep, goed bezig Berrie !!!

Thanx Rick!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman Bekijk Berichten
    Mooie houtkeuze , strakke verbindingen.....yep, goed bezig Berrie !!!
    Aan dat balkje noten herken ik de leverancier

Maar ook een hele mooie kist!

jaap

Forum Rechten