Nieuwe Stanley shoulder plane #92

WR1944

Oud hout
Bij het fatsoeneren van een deurpost, waar eerdere generaties scharnieren en slotgaten hadden aangebracht en ook nog eens deze zaken naar de andere zijde van de post hadden verplaatst, moest ik uitgehakte gaten opvullen en nadien glad maken met de rest van het hout. Met een paar beitels en een schaafje was het te doen maar met een shoulder plane zou het veel beter gaan. Na wat rondsnuffelen viel m'n oog op een Stanley #92 en de recensies waren vrij positief. Dus een order geplaatst en een paar dagen terug lag er een doosje bij de voordeur.
Ondanks de ietwat vreemde vorm ligt de schaaf lekker in de hand. Alle delen laten zich goed instellen en de beitel was zo uit de doos vlijmscherp. Ik heb er een paar krullen mee geschaafd en het werkt lekker strak. Het is natuurlijk wel een schaaf om de laatste haaltjes te doen. De zool is netjes vlak en ook staan de zijkanten haaks op de zool dus dat is geen probleem bij het haaks houden van borsten.
Verder kan de voorkant er af en heb je een beitelschaaf. Daar heb ik ook wel eens behoefte aan. Nu nog een houder er voor maken en hij kan aan het bord. Ik heb er net nog ruimte voor.
De prijs was $134 met 6% sales tax en $10 transport. Met de recente lage Euro-koers zit dat even over de 110 Euro.

Attached files
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo ik heb de zelfde heerlijk schaafje om mee te werken .
gr leroy
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Dondersju , dat heb ik " nog " niet .:mad:
Heb nu toch wel een mooi setje gereedschap maar nog steeds twee onhandige linker handen terwijl ik rechts ben ... het verschil is niet te zien is :( het is allebei @,&,^,#, (PIEP,PIEP,PIEP,PIEP)

PIEP= zelf invullen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.