Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Een 2e leven voor een pallet

Ik struin graag de vuilcontainers af naar bruikbaar hout. ten eerste omdat ik het zonde vind om goed hout weg te gooien, maar ook omdat ik een beetje een VREK ben :lol: .Dit keer werd ik op een idee gebracht door mijn favoriete internet timmerman. http://www.youtube.com/user/stevinmarin#p/a
    Gewoon no nonsens hobbyen in de schuur. Niet te ingewikkeld. Hij heeft een tuinbankje gemaakt, ik ook.Nouja ik ben er mee bezig. Eerst de basis.

Een dubbelwandige pallet van een meter of 3. De liggers zijn 3 meter lang en de liggers ongeveer een meter. Na een uurtje sloopwerk is het basis materiaal voor de tuinbank compleet. Ook had ik een paar 2x3 uit de container gehaald. Alles bijelkaar de basis voor een bankje.

Met een beetje zaagwerk de zijkanten in elkaar geschroefd. Omdat de bank een kleurtje krijgt vallen de verschillende soorten hout niet op. Ook gaan de schroefgaten nog dicht.
    [attachment=3]

De rest komt later.

Attached files

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Re: Een 2e leven voor een pallet

Misschien is deze video iets voor een volgend project.

http://www.diynetwork.com/videos/pallet ... 70244.html

Hallo WR
    Helaas loopt jouw link hier niet. :?: Ik kijk er later nog wel eens naar.

Vanmorgen voor de regen nog maar even lekker geklust. De planken om op te zitten komen van een eerder zoektocht. Hier hebben harthouten deuren gelegen. Ze zijn zo'n 5 cm breed en 2 dik. Met de frees een mooi randje aan gezet.
    Wat wel een nadeel van gevonden hout is dat je het niet kan terug brengen omdat het krom is :lol: Maar mij zal het de pret niet drukken. Als het weekend droog weer geeft dan ga ik met de rugleuning beginnen. De vlak en vandikte bank moet dan naar buiten en dat alleen is al een verbouwing

Attached files

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armadaman
    Hallo WR
    Helaas loopt jouw link hier niet. :?: Ik kijk er later nog wel eens naar.
    Loopt de link in het geheel niet of begint er een reclame die niets met houtbewerken te maken heeft. In dat laatste geval moet je even de reclame afwachten. Ook in Amerika moet de schoorsteen roken dus moet je je vaak door onzinnige reclame heen werken op gratis websites.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WR1944
    Loopt de link in het geheel niet of begint er een reclame .
    hij is foetsie.

Attached files

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joopvommen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WR1944
    Loopt de link in het geheel niet of begint er een reclame .
    hij is foetsie.
    Ik vermoed dat deze video's alleen door gebruikers in de USA te bekijken zijn, ook bij verschijnt deze melding (verschillende video's geprobeerd). Dit gebeurd wel vaker, soms staat er dan netjes bij dat dat de reden is.

Bovenstaande geldt ook voor de vele video's van DIYNetwork op youtube :cry:
    http://www.youtube.com/user/DIYNetwork

b.t.w. Hugo: dat ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Ik denk dat de rug leuning te recht zal zijn

mooi hout voor de zitting

Over de rug heb ik ook al zitten nadenken. In het origineel is de hoek 90 + 9 graden. Hij heeft een andere maat hout voor de poten gebruikt. Daardoor kan je met een schuine lijn de rug latten schroeven. Ik ben nog met een ander idee in de weer.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008

Het is jammer dat jullie die video niet kunnen zien.
    Het komt er in het kort op neer dat je de pallet zodanig verzaagd dat je er een soort van Adirondack chair van maakt.
    Je zaagt haaks over de bovenkant door de planken zodat je een element met twee balkjes en de planken los zaagt. Dit wordt de zitting. De andere helft van het pallet zaag je zo breed dat het tussen de balkjes van het eerste deel past. Dit wordt de rugleuning. Bevestig het "losse" balkje langs de rand van het tweede deel. Verwijder enkele plankjes van de zitting en de rugleuning dit achter de rugleuning resp. onder de zitting zitten. Schroef aan de zijkanten voor van de zitting pootjes zodat de zitting de juiste schuinte heeft. Schuif de rugleuning tussen de zittingbalkjes en schroef die vast in een aangename schuinte. Zaag het overstekende deel van de balkjes van de rugleuning onder de zitting af. Schuren en beitsen/verven en je kan aan de koude kletsen. Zorg wel dat eventueel slordig gespijkerde nagels goed in het hout geslagen worden.
    Ik heb geprobeerd de video te downloaden maar het geheel zit goed dichtgetimmerd. Ik hoop dat de beschrijving enigszins duidelijk is. Mocht iemand geinteresseerd zijn en verdere uitleg behoeft dan hoor ik het wel.

Erg leuk om te zien dat er nog anderen zijn die ook zo werken!

Ikzelf werk bijna uitsluitend zo (vnl. uit principe van hergebruik) voor al mijn meubelen, maar dan wel alsof het nieuw hout uit de houthandel zou zijn. Ik probeer er dan ook wel ergens een punt van te maken dat we gewoon te snel en teveel weggooien. Maar dat is een andere discussie

Forum Rechten