Naturel bamboe beitsen

ReneKerkhoven

Nieuw lid
30 mei 2012
1
0
Ik ben een kledingkast aan het maken van bamboe plaatmateriaal, sidepressed (3 lagen). Dit is erg licht van kleur, met een gelige tint. Ik wil het graag iets donkerder en warmer maken en de nerf accentueren, en denk hiervoor aan beits in een of andere vorm. Voor de afwerking dacht ik aan lak voor de binnenkant, vanwege de geur, en olie voor de buitenkant, vanwege de uitstraling. Nu is mijn vraag of iemand van jullie wel eens ditzelfde proces aan de hand heeft gehad, of een deel ervan, en wat de ervaringen ermee waren.

René
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.208
519
Eanske
ingoogni.nl
Rene,

op de bovenverdieping hier heb ik overal bamboe parket liggen en de keukenkasten zijn ook compleet van bamboe. Alles in de hard wax gezet.

De lichte en erg gele kleur verdwijnt vanzelf. Ik zou dan ook met een neutrale afwerking beginnen en na een half jaartje nog eens kijken of het je bevalt, dan eventueel nog een keer afwerken met een iets aangekleurde laag.

i.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.