Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8
    Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

draagbare freestafel

Ik heb net mijn draagbare freestafel afgewerkt, ze past op alle systainers en dient ook als decoupeerzaag tafel.

Je kan er een OF1010 bovenfrees onder klemmen, en een carvex decoupeerzaag.
    Het maken van de freestafel zelf neemt amper een dag in beslag, en ik heb er een vollediger artikel van gemaakt op mijn site http://www.benchworks.be/mftbrouter.html
    en een video hier http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>

De tafel is meer een gadget om de verkoop van mijn toolbox plannen te stimuleren, maar ik denk toch dat het regelmatig handig gaat zijn aangezien hoe snel je de frees er in en uit kan hangen.
    de zaagtafel is ook al handig geweest, ik moest een klein gebogen stukje afzagen, maar op de lintzaag zat het breede lint, dus gewoon even snel op deze tafel gedaan.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: draagbare freestafel

Goed bedacht weer !!!

Ik zie hem al in de catalogus staan... de MFT toolbox... goed bedacht en mooi uitgevoerd met die klemmen zo. Beperkte functionaliteit zoals je zelf ook zegt maar het is een extraatje zonder dat je je MFT en inlegtafels mee hoeft te nemen. En tenzij je een hele grote bus hebt gooi je niet zomaar alles even achterin al je een klusje moet doen, dan kan zo'n box best van pas komen.

Leuk die innovativiteit.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012

Die bovenfrees zit alleen met die klemmen vast? Is dat stevig genoeg?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel
    Die bovenfrees zit alleen met die klemmen vast? Is dat stevig genoeg?
    als er aan de binnenkant een randje zit, waardoor het geheel niet kan verschuiven, lijkt me dan genoeg als bevestiging.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

De frees zit inderdaad in een uitholling waardoor ze niet kan schuiven, en 3 klemmen met elk 6 schroeven zorgen ervoor dat ze niet weg kan. Ik denk dat de meeste gewone freestafels het met veel minder stellen.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012

Ah, die uitsparing had ik over het hoofd gezien.

Ook dit is weer een top project. Jij helpt me aan een hoop klusplezier de komende weken. Bedankt

Forum Rechten