levensgevaarlijk houtbewerken

tuoh

Oud hout
Inderdaad, dat blijft niet goed gaan, even de aandacht weg en je hebt prijs. Als tijdens het inzetten het werkstuk ook maar 0,5mm achteruit komt word dat gegarandeerd weg gekatapulteerd.

Het is ook een zinloze bewerking, lager en frees verspringen ongeveer 15mm ten opzichte van elkaar, maar zonder mal om tegen te lopen blijf je frezen tot je werkstuk op is :shock:

Gekkenwerk!


Mvg,

André
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Bijtel zei:
Wat is er bijzonder aan het tweede filmpje?

Edit: nog een mooie: P4qB6n1cm04[/MEDIA]]
... re=related

Vind jij dat veilig dan?
Ik werk liever met een vaste aandrukplaat, i.p.v. met een veredeld voegbord.
Ik zie zo vaak filmpjes dat mensen zonder spouwmes zagen, met hun handen veel te dicht bij de zaag of frees komen. Met hun handen boven de zaag of frees gaan. Ik zou dit liever met een bovenfrees doen.
Zo heb ik dus een klasgenoot van me, 3 vingers zien afzagen op de LTS, en vervolgens een badding van 3 meter lang, 12 meter achter uit zien vliegen door het klas lokaal.

Over die auto, die zag ik laast ook, hehehe, zal zijn verzekering leuk vinden.
 

Brecht

Actieve deelnemer
25 jan 2012
32
0
Dat ziet er alles behalve veilig uit!

De comments op de video zijn dan ook behoorlijk eenduidig, maar grappig: "quit acting like some kind of 'fonzie the wood turner"

Brecht
 

iMarc

Actieve deelnemer
31 aug 2009
30
0
Typisch dat deze man wel zijn rolmaat op de geleiderail laat liggen tijdens het zagen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.