KOGELPEN

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Horst, ik wist niet dat je ook al pennen draaide. Vind het best een mooie pen. Zie ook dikwijls pennen op het Australisch forum waar ik lid van ben, daar hebben ze een speciaal sub forum voor pendraaiers.
Heb er wel eens aan gedacht om zoiets te maken, tot nu toe is het eigenlijk daar bij gebleven.
Zou er toch eens een keer aan moeten beginnen.
Maar op het ogenblik en in de nabije toekomst zal daar niet veel van terecht komen vrees ik.
Moet morgen een reis gaan boeken naar Cornwall en Devon in Engeland voor begin Juni, ja, ja het vrouwtje he, die wil ook wel eens wat anders, ikzelf vind het ook wel leuk.
Beste groeten. Ad
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
horst

da's een mooie pen. erg indrukwekkend.

heeft iemand ook ervaring met het draaien van een pepermolen. dit lijkt me een leuke uitdaging.

m vr gr

rick

p.s. ad, veel plezier in cornwall. dit is echt een erg mooi gebied. we hebben zelf vele dagen gewandeld over The Moors. er schijnen complete tanks weggezakt te zijn in de "bogs".
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
rickkoorman zei:
horst

da's een mooie pen. erg indrukwekkend.

heeft iemand ook ervaring met het draaien van een pepermolen. dit lijkt me een leuke uitdaging.

m vr gr

rick

p.s. ad, veel plezier in cornwall. dit is echt een erg mooi gebied. we hebben zelf vele dagen gewandeld over The Moors. er schijnen complete tanks weggezakt te zijn in de "bogs".
Bedankt Rick, ik weet niet of ik zo'n weggezakte tank zie, maar ik weet dat het daar erg mooi is.
Ad
 

Horst

Actieve deelnemer
6 mrt 2009
41
0
Ad de Crom zei:
Heb er wel eens aan gedacht om zoiets te maken, tot nu toe is het eigenlijk daar bij gebleven.
Zou er toch eens een keer aan moeten beginnen.

Beter niet, het is verslavend....
wp1b0591aaev0.gif
 

WR1944

Oud hout
Ik ben momenteel op vakantie in Amerika. In Allentown, Pennsylvania is een Woodcraft vestiging, zeg maar een betere soort zaak voor houtbewerking. Zeker geen doe-het-zelf zaak als Home Depot (een soort Hornbach, zelfs de huiskleur is oranje). Naast prachtig gereedschap (om van te watertanden) hebben ze ook cursussen op allerlei gebied. Ze hebben ook een cursus in het maken van houten pennen. Ze verkopen de blanks in allerlei mooie houtsoorten en hulpgereedschap voor het boren van de holte en het opspannen in een draaibank. De resultaten die ik heb gezien zijn echt de moeite waard. Er zijn hier zelfs clubs voor het maken van pennen. Maar ik heb al zoveel hobbies, ik zit gewoon vol.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.