Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: KOGELPEN

KOGELPEN

Attached files

Re: KOGELPEN

Horst, ik wist niet dat je ook al pennen draaide. Vind het best een mooie pen. Zie ook dikwijls pennen op het Australisch forum waar ik lid van ben, daar hebben ze een speciaal sub forum voor pendraaiers.
    Heb er wel eens aan gedacht om zoiets te maken, tot nu toe is het eigenlijk daar bij gebleven.
    Zou er toch eens een keer aan moeten beginnen.
    Maar op het ogenblik en in de nabije toekomst zal daar niet veel van terecht komen vrees ik.
    Moet morgen een reis gaan boeken naar Cornwall en Devon in Engeland voor begin Juni, ja, ja het vrouwtje he, die wil ook wel eens wat anders, ikzelf vind het ook wel leuk.
    Beste groeten. Ad

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

horst

da's een mooie pen. erg indrukwekkend.

heeft iemand ook ervaring met het draaien van een pepermolen. dit lijkt me een leuke uitdaging.

m vr gr

rick

p.s. ad, veel plezier in cornwall. dit is echt een erg mooi gebied. we hebben zelf vele dagen gewandeld over The Moors. er schijnen complete tanks weggezakt te zijn in de "bogs".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman
    horst

da's een mooie pen. erg indrukwekkend.

heeft iemand ook ervaring met het draaien van een pepermolen. dit lijkt me een leuke uitdaging.

m vr gr

rick

p.s. ad, veel plezier in cornwall. dit is echt een erg mooi gebied. we hebben zelf vele dagen gewandeld over The Moors. er schijnen complete tanks weggezakt te zijn in de "bogs".
    Bedankt Rick, ik weet niet of ik zo'n weggezakte tank zie, maar ik weet dat het daar erg mooi is.
    Ad

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ad de Crom
    Heb er wel eens aan gedacht om zoiets te maken, tot nu toe is het eigenlijk daar bij gebleven.
    Beter niet, het is verslavend....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Horst
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ad de Crom
    Beter niet, het is verslavend....
    Horst, ik ben al verslaaft aan zoveel dingen :mrgreen:
    Ad

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Ik ben momenteel op vakantie in Amerika. In Allentown, Pennsylvania is een Woodcraft vestiging, zeg maar een betere soort zaak voor houtbewerking. Zeker geen doe-het-zelf zaak als Home Depot (een soort Hornbach, zelfs de huiskleur is oranje). Naast prachtig gereedschap (om van te watertanden) hebben ze ook cursussen op allerlei gebied. Ze hebben ook een cursus in het maken van houten pennen. Ze verkopen de blanks in allerlei mooie houtsoorten en hulpgereedschap voor het boren van de holte en het opspannen in een draaibank. De resultaten die ik heb gezien zijn echt de moeite waard. Er zijn hier zelfs clubs voor het maken van pennen. Maar ik heb al zoveel hobbies, ik zit gewoon vol.

Forum Rechten