Triton freestafel; wie heeft er ervaring mee?

D

Dulcimer

Guest
Heft iemand ervaring met een Triton freestafel ( RTA300)? Zo'n tafel kost Euro 149,00, het onderstel ervoor 148,00.
Ik wilde eerst zelf een freetafel maken maar als de kwaliteit goed is van die Triton dan ben ik ongeveer 't zelfde geld kwijt en spaar ik mij een hoop tijd uit.
Ik wil er een Festool OF1010 onder monteren of een Bosch 1300, bij de omschrijving op internet zie ik dat deze tafel gechikt is voor de meeste bovenfreesmachines, maar ook voor festool en bosch?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.
Grot,
Frans
 

WR1944

Oud hout
Ik heb geen ervaring met de Triton freestafel of het onderstel. Ik heb zelf een freestafel gemaakt met een Triton 1400W frees er in en daar ben ik nog steeds zeer content mee.
Het onderstel van Triton ziet er wat simpel uit en heeft ook geen opbergruimte. Als de tafel zelf aan je eisen voldoet zou je zelf een onderstel kunnen maken. Dat vond ik verrassend simpel om te doen en het geeft je de mogelijk het helemaal naar je eigen inzichten in te richten. En wat is er leuker dan nog jarenlang met je eigen producten te werken die zeker zo goed zijn als fabrieksproducten.
 

blazoen

Actieve deelnemer
21 sep 2011
99
0
Eygelshoven
Ik heb helaas geen ervaring met de triton freestafel. Ik heb inmiddels wel een triton bovenfrees in een zelfbouwtafel gemonteerd. Ik hink nu op 2 gedachten. De zelfbouw tafel is vrij simpel. Wanneer ik die wil verbeteren moeten er geleiders in gemonteerd worden. Bij de Triton tafel heb je meteen al een enkele geleiders. Ik weet niet hoe de kwaliteit is. Over de bovenfrees kan ik tevreden zijn. Veel waar voor weinig geld. Hopelijk kan hier iemand reageren die er zelf ervaring mee heeft en deze info wil delen.
 
D

Dulcimer

Guest
Jammer, niemand kent die tafel. Dan ga ik voor de zekerheid toch maar een eigen freestafel uit hout bouwen.
Groet,
Frans
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Zat daar laast ook naar de kijken.
waar had jij de freestafel gezien?

Misschien zou je hem kunnen bellen of mailen?

Triton Distributeur

Naam: Vergeer Beheer BV
KVK: 30147920000
Telefoon: 0348-451700
Fax: 0348-451542
Mob: 0654336262
E-mail: info@tritoneu.nl
 

Wilmar

Actieve deelnemer
26 feb 2011
31
1
Ik heb freestafel compleet met de triton bovenfrees. De ondertafel is lekker stevig. Het bovenblad is niet de kwaliteit van Festool maar zeker niet slecht. De hoogte is gelijk aan de festool MFT.De triton frees heeft als voordeel dat je die als hij gemonteerd is je die met een slinger van boven in hoogte kunt verstellen. Wat ik dan niet van dit merk begrijp, is dat je het gat voor de slinger zelf nog moet boren. Ik weet niet of je Festool 1010 makkelijk kunt monteren. Ik heb zelf ook de festool 1010 , maar die gebruik ik voor het fijne werk. Ik vind het fijn om in ieder geval 2 bovenfrezen te hebben, omdat ik anders blijf wisselen.
Door omstandigheden heb ik er nog niet veel mee kunnen werken. Ook kan ik nog weinig zeggen over de nauwkeurigheid. Ik woon in Alphen aan den Rijn, je kan hem even proberen.
 

bassetnl

Nieuw lid
20 dec 2011
5
0
We zijn nu een paar maanden verd. Hoe bevalt deze tafel nu inmiddels?

Als ik overigens met leek-ogen naar die Triton frezen kijk zien ze er wel heel interessant uit.
 
Laatst bewerkt:

Wilmar

Actieve deelnemer
26 feb 2011
31
1
Ik ben trouwens ook maar een amateur. De Triton frees bevalt goed. De geleiding is wat minder. Deze zou ik zelf liever met stevige t-tracks hebben gezien, maar alle waar naar zijn geld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.