Triton freestafel; wie heeft er ervaring mee?

D

Dulcimer

Guest
Heft iemand ervaring met een Triton freestafel ( RTA300)? Zo'n tafel kost Euro 149,00, het onderstel ervoor 148,00.
Ik wilde eerst zelf een freetafel maken maar als de kwaliteit goed is van die Triton dan ben ik ongeveer 't zelfde geld kwijt en spaar ik mij een hoop tijd uit.
Ik wil er een Festool OF1010 onder monteren of een Bosch 1300, bij de omschrijving op internet zie ik dat deze tafel gechikt is voor de meeste bovenfreesmachines, maar ook voor festool en bosch?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.
Grot,
Frans
 

WR1944

Oud hout
Ik heb geen ervaring met de Triton freestafel of het onderstel. Ik heb zelf een freestafel gemaakt met een Triton 1400W frees er in en daar ben ik nog steeds zeer content mee.
Het onderstel van Triton ziet er wat simpel uit en heeft ook geen opbergruimte. Als de tafel zelf aan je eisen voldoet zou je zelf een onderstel kunnen maken. Dat vond ik verrassend simpel om te doen en het geeft je de mogelijk het helemaal naar je eigen inzichten in te richten. En wat is er leuker dan nog jarenlang met je eigen producten te werken die zeker zo goed zijn als fabrieksproducten.
 

blazoen

Actieve deelnemer
21 sep 2011
99
0
Eygelshoven
Ik heb helaas geen ervaring met de triton freestafel. Ik heb inmiddels wel een triton bovenfrees in een zelfbouwtafel gemonteerd. Ik hink nu op 2 gedachten. De zelfbouw tafel is vrij simpel. Wanneer ik die wil verbeteren moeten er geleiders in gemonteerd worden. Bij de Triton tafel heb je meteen al een enkele geleiders. Ik weet niet hoe de kwaliteit is. Over de bovenfrees kan ik tevreden zijn. Veel waar voor weinig geld. Hopelijk kan hier iemand reageren die er zelf ervaring mee heeft en deze info wil delen.
 
D

Dulcimer

Guest
Jammer, niemand kent die tafel. Dan ga ik voor de zekerheid toch maar een eigen freestafel uit hout bouwen.
Groet,
Frans
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Zat daar laast ook naar de kijken.