IK

Horst

Actieve deelnemer
6 mrt 2009
41
0
Mijn eerste pogingen met houtdraaien heb ik ongeveer 15 jaar geleden gedaan. Eigenlijk alleen omdat ik een METABO multitoestel had waarmee je ook kon houtdraaien. Eerst heb ik maar 2 of 3 keer in het jaar iets gedraaid en ik moest alles temninste 2 keer doen tot het ongeveer op mijn oorspronkelijke idee leek. Maar in de loop der tijd heb ik een paar goede werktuigen gekocht en alles werdt een beetje beter. In 2000 heb ik dan een behoorlijke draaibank gekocht,
een HAGER 42. Maar echt beter werdt het eerst als in 2003 een cursus gevolgd ben bij Tobias Kaye in Engeland. Ik heb er echt veel geleerd bijzonder wat de vormgeving betreft.
Ik heb werktuigen van HENRY TAYLOR, HAMLET, SORBY en CROWN en ook een MUNRO TOOL.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Horst zei:
. Maar echt beter werdt het eerst als in 2003 een cursus gevolgd ben bij Tobias Kaye in Engeland. Ik heb er echt veel geleerd bijzonder wat de vormgeving betreft.

Hoe heb je dat toen voor elkaar gekregen? Ik wil ook nog graag eens naar Engeland om daar eens te kijken naar de houtdraaiers en houtbewerkers. Geeft hij curssusen waar je je voor op kunt geven? Of heb je hem gewoon gemaild?
 

Horst

Actieve deelnemer
6 mrt 2009
41
0
Ik was in Engeland met vakantie en heb me een uitgave van "WOODTURNING" gekocht, de annonces bestudeerd en Tobias Kaye gekozen. Waarom weet ik nit meer maar ik denk ik had geen betere keuze kunnen maken. Ik heb hem een mailtje gestuurd en gevraagd of er nog een vrije plaats in een 5 dag cursus is en dat was het.
Er zijn max. 3 personen in een cursus een ik kan hem wel aanbevelen!!!

http://www.tobias-kaye.co.uk/
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.