Commode van grenen vloerdelen

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
302
184
Deventer
www.ernstkuhne.nl
Voor een kennis hebben we een commode op maat voor een bestaande nis gemaakt.
We wilden het niet te prijzig maken voor dit nieuwe gezin, dus werd het idee geboren om de commode helemaal van vuren vloerdelen, goedkoop gekocht bij houthandel de Vries in Epe, te maken.
Het meubel is opgebouwd uit een skelet, helemaal gemaakt van balkjes van ruggelings op elkaar gelijmde vloerdelen. De deurtjes, laden en zelfs het werkblad, allemaal gewone vloerdelen van 20 mm dik en 180 mm werkende breedte.
Toch is het een elegant ding geworden en het gezinnetje was heel tevreden.

Eerst een tekening in sketchup, een eenvoudige symmetrische opzet, maar door de verspringing van steeds 4 centimeter in diepte wordt het geen keukenkastje maar een echt meubel.
Om de diepte er in te krijgen kozen we voor een stevig skelet van zelfgemaakte (verlijmde) balkjes van 36 x 40mm.


Ook de deurtjes uit vloerplanken, onder verstek en met lamello´s

De kast in de werkplaats, nog los op elkaar en niet geolied.

@Vandaag het eindresultaat, op een sokkel geplaatst en werkplad op maat in de nis gemaakt.
Het meubel 3 keer geolied en flink uit latenwaaien.
Alleen het plankje achter in nog ter plekke erbij gemaakt.



Attached files
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
inderdaad mooi, de brede onderkant is erg aanwezig. misschien ga je de delen nog behandelen, en dan valt het minder op. of was dit niet de bedoeling?
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
ziet er goed uit, maar ik hoop toch dat de foto is genomen voor dat je de deurtjes en ladefrontjes had afgesteld. deze lijken op de foto's niet helemaal recht te hangen.
 

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
302
184
Deventer
www.ernstkuhne.nl
Mark,

Dat heb je helemaal goed gezien, de finishing touch is nog niet uitgevoerd, definitief stellen en enkele afwerkingen zijn nog niet klaar. In mijn enthousiasme wat vroeg de publiciteit gezocht en dit niet eens gezien.
Als hij helemaal klaar is volgt het definitieve PR materiaal.
Goed te merken dat je scherp bent, dat helpt.

Jaap,
Het is geen vuren, maar grenen maar de vergeling zal er wel komen en ik weet niet hoeveel, hij staat niet in de zon. Ik kan ook niet helemaal inschatten of dat heel hinderlijk is in dit geval.
Heb jij ervaring en een remedie? Whitewash achtige oplossingen hou ik niet zo van.

Groeten,
Ernst
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.