Boeken

jarinl

Actieve deelnemer
5 jan 2011
114
0
Ik kijk al een tijdje rond op dit forum. En vroeg mij af welke boeken voor een beginnend houtbewerker een must zijn om te lezen of in zijn bezit te hebben?

Alvast bedankt.
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Ik heb al meerdere boeken over houtbewerking gelezen. Maar de beste vind ik nog steeds: 'Praktisch handboek houtbewerken' van Nick Gibbs.
Het grote voordeel van dit boek is, dat het simpel begint; met weinig/ doe-het-zelf gereedschappen en makkelijke projecten. Naarmate je verder in het boek bent, worden de projecten moeilijker en heb je steeds meer gereedschap nodig.
Ik vind dat hierdoor het boek zeer geschikt is voor beginners.

Bij Babtist is het boek in de aanbieding: http://www.baptist.nl/houtbewerkers/boe ... utbewerken

Groeten Rudolf.
 

Bobbie

Actieve deelnemer
25 aug 2011
72
0
Amstelveen
Ik weet niet of het nog te verkrijgen is, het boek is in 1982 uitgegeven in Nederland, Houtbewerking in de praktijk van Ernest Scott / Willem Aalders (ISBN 90.6248.300.3), waar erg veel technieken in staan voor amateur en vakman, wel te verstaan de basis technieken, in de breedste zin, er staat van alles in over gereedschap, hout, verbindingen,onderhoud, echt heel breed.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.