Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: gutsen slijpen

gutsen slijpen

hallo,

ik heb een set nooit gedagt gutsen van mijn oma gekregen een keer alleen die zijn bot en ik zou ze graag geslepen hebben maar ik kan zelf niet zogoed slijpen en zou het zonde vinden als ik die gutsen verklooi.

wie zou voor mij de gutsen kunnen slijpen en wat zou dat kosten? het zijn er 5 en ze hebben een inwendige vouw.

ik woon in leusden dus als er iemand hier in du buurt woont dan komt dat goed uit.

ik ben al bij de plaatselijke ijzerhandel geweest die slijpen ook zaagbladen maar die kunnen ze ook niet slijpen.

hallo Jordiij

het beste is de om het zelf te leren. Iedereen die houtdraait en iedereen die houtsnijwerk maakt heeft met gutsen slijpen te kampen.. Daarnaast zijn er nog gutsen voor meubelmakers en voor beeldhouwers die in zachte steen soorten werken. Daarnaast zijn er er nog de messen van profielschaven met eenzelfde moeilijkheid bij het slijpen. Samen is het een hoop houtbewerkers die het geleerd hebben, het is dus niet onoverkomelijk. Binnenvouw of buitenvouw, gewoon oefenen op iets waardeloos.
    groeten,
    Ornament
    http://www.houtsnijden.eu

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Jordi, je mag me best eens een foto van de gutsen mailen. Misschien kan ik je wel helpen
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

probeer ergens wat beitels/gutsen te kopen waar je eigenlijk niets meer mee kunt
    als je er een van die verkloot maakt het niet uit,zo kan je op die oude gutsen oefenen totdat je het goed kan

bedankt een goede tip ik heb nog wel wat ferm spul liggen en zo die kan il wel slijpen alleen die hebben geen inwendige vouw en die inwendige vouw heb ik moeite mee alleen een leraar van me die helpt me er al mee.

gr jordi
    groet jordi

Forum Rechten