Nieuw formulid

August

Actieve deelnemer
22 apr 2009
134
0
Na ongeveer een halfjaar op dit forum als niet geregistreerde gebruiker rond te hebben gekeken wil ik bij deze mijn identiteit bekend maken ;)

Allereerst maar even een aantal feitjes op een rij:
Naam: Ralph Boon
Leeftijd: 23
Woonplaats: Na 22 jaar Alblasserdam (zag dat er ook iemand uit Alblasserdam kwam) sinds 1 jaar Sliedrecht
Werk: Consultant in de IT branche (2 jaar)

Ter introductie rest nog de vraag hoe ik op dit forum terecht ben gekomen... Het antwoord hierop is een vergelijkbaar antwoord als dat van Guido (leuke site heb je). Ik werk zoals gezegd als consultant, en ik had tot vorig jaar zomer het gevoel dat ik iets miste. Ik kon nog niet precies duiden wat maar toch het gevoel was er.

In die tijd hebben mijn ouders een mooi groot en vooral oud dijkhuis gekocht in de Alblasserwaard. Het huis moest compleet gestript worden en ik zoals ik ben heb flink geholpen. Elke vrije dag en weekend was ik te vinden in het huis van mijn ouders, ik merkte dat het ongelooflijk veel voldoening gaf om iets concreets te doen.

Ik heb toen nagedacht hoe ik deze bezigheid en gevoel om kon zetten naar een hobby. Zoals jullie al kunnen raden kwam ik bij houtbewerken uit :)

Tot dusver:
- Ik heb een aantal boeken gekocht
- Heb een werkbank van mijn opa gekregen
- Probeerde mij gister in te schrijven voor een cursus bij de schrijn (kwam daar via de site van Guido)
- En sta op het punt mijn eerste gereedschap en "projectjes" te gaan doen.

Ik heb met veel plezier het forum de afgelopen tijd doorgelezen! Ik heb een aantal vragen al opgebouwd ;)... Dus van mijn kant ga ik het forum ook vullen!!

Indien er nog opmerkingen of vragen zijn ;) schroom niet

Met vriendelijke groet,

Ralph Boon
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Ralph, welkom in ons midden.
Een goede plek hier om uitwisselingen te doen.
Goede houtbewerkers hier op het forum, en nog erg vriendelijk en behulpzaam ook.
Veel plezier.!!
Ad
 
A

Athanor

Guest
August zei:
Na ongeveer een halfjaar op dit forum als niet geregistreerde gebruiker rond te hebben gekeken wil ik bij deze mijn identiteit bekend maken

Ik had al het idee dat er een zeer trouwe gast op het forum rondhing :D

Welkom op het Forum! Ik hoop op boeiende uitwisselingen.

Fons
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
Erg welkom Ralph!

Fijn om te horen dat je mijn site leuk vind. ik zou er wat vaker iets nieuws op moeten zetten maar de meeste online meubelmakers interactie vind toch op dit forum plaats.
Ook leuk te horen dat je een cursus gaat doen bij de Schrijn. Ik heb daar een aantal jaar toch veel geleerd en leuke dingen gemaakt.

Wat voor consultancy werk doe je in de ICT?
 

August

Actieve deelnemer
22 apr 2009
134
0
Bedankt voor alle leuke reacties, dat is in ieder geval een warm welkom!
@Guido ik werk bij een consultancy organisatie in Den Haag als Business Process Management consultant. Met andere worden het snijvlak tussen business en IT

Ralph
 

Houtbewerker

Actieve deelnemer
3 jan 2008
146
4
Dag Ralph,

Welkom op ons forum!
Grappig om te zien dat er relatief veel ICT-ers zijn die bezig zijn met hout.

Voor mij is het een prettige en goede afwisseling, om naast het reguliere werk met mijn handen bezig te zijn.

Nadat ik een paar jaar me verder verdiept heb in hout en houtbewerking viel het me op dat er geen nederlandstalig forum was voor houtbewerkers. Op engelstalig vlak daarentegen was en is er een overvloed aan fora. Voor mij reden om me te gaan orienteren op een nieuw forum. Via een advertentie op Marktplaats kwam ik in contact met Jaap, een half jaar later hebben we dit forum opgezet, met de werknaam woodworking.nl.

Het is enorm leuk om te zien dat dit forum in de behoefte voorziet!

Veel plezier!

(PS: ik zie dat mijn reactie meer een 'even voorstellen' is, dan een daadwerkelijke reactie...) :lol:
 
A

Athanor

Guest
Houtbewerker zei:
Grappig om te zien dat er relatief veel ICT-ers zijn die bezig zijn met hout.
Bij mij heeft dat een cirkelgang gehad: Ik ben begonnen als meubelmaker, daarna via grafische branche - lithografie, bedrijfskundige en management overgestapt naar management en beleid in de ICT. Daar tropenjaren beleefd; er uitgestapt en via studie op zoek naar zingeving en nu als compensatie voor de confrontatie in mijn werk met kwetsbaarheid en leed weer flink met de handen bezig als hobby-meubelmaker (en bouwvakker ;) )

Maar bouwvakker ben jij toch ook? Ben benieuwd naar een update daarvan in je bouw-topic :?:

Groet van Fons

P.S. Overigens een uitstekend initiatief om dit Forum te starten :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.