Eiken pot

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
Een geruime tijd stond er hier een oude eiken tafel op zolder,het blad was redelijk krom getrokken en was voorbestemd om in de houtkachel te belanden.
Na een grondige inspectie besloten om het blad een nieuw leven te geven,met de bovenfrees cirkels uitgefreesd en op de draaibank een ring uit gedraaid,deze op elkaar gelijmd en deze pot uitgedraaid.
Dit ging vrij vlot enkel om het kopshout mooi te krijgen was het een kwestie van de beitel regelmatig even een slijpbeurt te geven,het was zelfs zo dat de houtdraaibank en de slijpmolen allebei gelijktijdig draaiden.
Maar ben zeer tevreden over het resultaat,en heb nog een half tafelblad over en vier poten dus binnenkort nog wat nieuw werk hier.
Graag hier jullie mening over dit werkje.
Mvg
Malefe
 

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
Haye Galama,voor de afwerking heb ik gekozen om de natuurlijke tint zo goed mogelijk te behouden dus enkel met bijenwas afgewerkt,het voordeel van draaiwerk is dat je later mocht je het willen nog altijd kunt behandelen met één of ander afwerkings produkt maar voorlopig laat ik dit zo.
Met vriendelijke groet
Malefe
 

Haye Galama

Actieve deelnemer
18 feb 2012
136
0
Breukelen
malefe zei:
Haye Galama,voor de afwerking heb ik gekozen om de natuurlijke tint zo goed mogelijk te behouden dus enkel met bijenwas afgewerkt,het voordeel van draaiwerk is dat je later mocht je het willen nog altijd kunt behandelen met één of ander afwerkings produkt maar voorlopig laat ik dit zo.
Met vriendelijke groet
Malefe

Ja, zo ja.
Ik vroeg het me af, want het glimt zo mooi. :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.