Lamellofrees

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ik wil niet teveel geld uitgeven aan een lamellofrees. Deze is bedoeld voor af en toe gebruik.
Ik denk aan een Ferm waarover op dit forum al veel geschreven is, maar die ik nog in geen enkele bouwmarkt heb gezien. Heeft iemand tips voor winkels?

De 2e op mijn lijst is van Toolstation, de POW X131 lamellenfreesmachine 900W . Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik weet wel dat ik een machine van E 68 niet mag vergelijken met een van E 368. maar toch deze vraag.
Pieter
 

kiefw00

Actieve deelnemer
1 mrt 2012
88
2
wolvega
de gamma verkoopt ferm en had in het verleden ook de lamellofrees wel heb ik die van mij ooit ook gekocht.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ik was vanmiddag bij de Gamma in Bovenkarspel. Zij hebben een Ferm sortiment maar geen lamellenfrees en kunnen deze ook niet bestellen.
Pieter
 

pme001

Actieve deelnemer
25 apr 2010
181
1
www.houtdraaiatelier.nl
Pieter.

POW X131 lamellenfreesmachine 900W


Niet doen! 'k Heb zo'n ding en:

1) De zaagsnede is niet haaks/evenwijdig met het aanlegvlak
2) De diepte instelling voor de lamellen correspondeert niet met onze lamellen, en moet je met de hand instellen,
3) Ergonomisch is het een prul, de plaatsing van de schakelaar en de ontgrendeling is zo dat je er niet behoorlijk mee kan werken.

Kijk liever uit naar een gebruikte Makita, Elu, Hitachi of een originele Lamello Classic.

Sucses

Peter
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.