Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Onderwerp: Zelfbouw Cyclone

Zelfbouw Cyclone

Ik ben al tijden aan het nadenken om m'n stofafzuiging te verbeteren middels een cyclone, maar heb er tot op heden nooit een gekocht vanwege de kosten van de cyclone en het verzenden (aangezien ze mn. uit de US komen).

Vanavond kwam ik de volgende website tegen:

http://www.cyclonecentral.co.uk/

Een redelijk goedkoop bouwpakket dat volgens mij eenvoudig in elkaar is te zetten met als bonus de relatief lage verzendkosten. Nu kan het altijd goedkoper door dat er een 10% korting wordt gegeven op bestellingen van 2 of meer cyclones en de verzendkosten ook gedeeld kunnen worden.

Zijn er meer mensen die een cyclone willen, laat het me even weten en wellicht kunnen we e.e.a. combineren. Op dit moment zijn de 100mm cyclones niet leverbaar, maar dat zal hopelijk snel weer het geval zijn.

Re: Zelfbouw Cyclone

Ik zit al een tijdje te kijken voor een 50mm cyclone maar om er alleen 1 te bestellen zag ik niet zo zitten dus mocht het er van komen dan heb ik wel interesse in een 50mm.

Re: Zelfbouw Cyclone

Zonder negatief te doen, maar ik vind 60 pond nogal redelijk wat geld voor de kit. Is het niet goedkoper en makkelijker om bijvoorbeeld deze cyclone te maken?

http://www.cgallery.com/jpthien/cy.htm

Samen 1 besteld met "RockNRolla", gisteren ontvangen en gelijk in elkaar gezet.

Zag er perfect uit, totdat ik hem net ging testen. De slang raakte verstopt, er was gelijk onderdruk en de hele cycloon werd in elkaar gezogen door de stofzuiger. Nu is hij dwars door midden gescheurd, dus helaas heb ik er weinig profijt van gehad.

@MarcoZ:

http://cyclonecentral.co.uk/pressureprotection.php

Send me an email and we can send you a replacement body and if you fit a pressure valve that won't happen and you can go on using it happily with no problems.

Thanks for your reply! I will send you an email. Great solution!

wow, over service gesproken!

Ik heb bij Cyclone Central ook een cyclone besteld en deze ondertussen in elkaar gezet. Deze cyclone, de 100mm variant, heb ik aan m'n metabo afzuiger gehangen. Voordeel van de nieuwe opstelling is dat de stofzak van de afzuiger niet meer vol raakt, waardoor ik deze op m'n zolder kan zetten en er weer wat kostbare ruimte vrijkomt. Heb de cyclone op een stalen vat gezet zodat deze eenvoudig is te legen en lekker stabiel is. Na een paar dagen gebruik moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben. De cyclone pakt het overgrote deel van de krullen en er komt bijna geen stof in de zak van de afzuiger. Ook de filter blijft perfect schoon. Ik ben erg tevreden met m'n aankoop.

Bij de grote cyclone is het hier boven beschreven probleem minder waarschijnlijk. De body van de cycloon is gemaakt van een dikkere variant makrolon en de druk die een stofzuiger opbouwd is veel groter dan die van m'n afzuiger, welke met name veel lucht verplaatst.

Heb ook nog een paar foto's geplaatst.

IMG_1945.JPG

IMG_1946.JPG

IMG_1947.JPG

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peterderooij Bekijk Berichten
    wow, over service gesproken!
    Helemaal mee eens, ik zag de reactie zondagmorgen vroeg als en dacht hetzelfde. Deze man neemt zijn business serieus, ziet een klacht op een buitenlands forum, schrijft zich in, neemt de moeite om het nederlands te lezen en geeft antwoord. Dat had ik eigenlijk van meer fabrikanten verwacht toen we met het forum begonnen.
    Dit is ook het resultaat van de nieuwe forumsoftware, waardoor we veel beter indexeren op google en dus beter vindbaar zijn.

jaap

Inmiddels contact gehad en inderdaad een super service! Als het goed is is het nu geregeld, dus is het even wachten op de postbode.

De service krijgt van mij een 10, zeer netjes dit!

Forum Rechten