Aanschaf 1e circelzaag. Advies aanvraag

Jonathan

Actieve deelnemer
20 apr 2012
58
2
België
Ik zou zeker de Bosch GKT55GCE in overweging nemen.

V-kFmUXsdnw[/MEDIA]]


Deze is een versimpelde versie van de Mafell MT55cc. Die Mafell is zonder kijf momenteel de beste invalzaag op de markt. Ik zou zelfs de Bosch te verkiezen boven de Festool.
Ik had een TS55 voor de Mafell, zeker een fijne zaag, maar heeft zijn beperkingen heb ik ondervonden.
Zo had ie te weinig power om vlot door hardhout te gaan naar mijn mening, ging iets te stroef en viel opmerkbaar terug in toerental.
De Bosch heeft meer power dan de Festool en past ook op Makita, Festool & Mafell rails dus daarvoor moet je het niet laten.
Zeker het overwegen waard.
 

tuoh

Oud hout
redeque zei:
Duidelijke foto. Bedankt! Maar waar kan ik die vlak-daktand het beste voor gebruiken?

En nu weet ik nog niet wat nu het beste is voor de kunstof plaat. 40, 46 of die 60T vlak-daktand.

Een vlak-daktand word gebruikt om melamine, of HPL plaat te zagen, maar een holle - bolle tandvorm geeft een beter resultaat ( op een paneelzaag)

Voor een afkortzaag is een links rechts geslepen zaagblad met 40 à 48 tanden ruimschoots voldoende om de klus proper te klaren. Niet te snel zagen en niet wringen met de zaagmachine is de boodschap.
Zorg dat de machine rustig over het materiaal geleid word, en geef het zaagblad tijd om te snijden.
Op deze manier krijg je een quasi splintervrije zaagsnede, ook in kunststof.

Mvg,

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.