Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22
    redeque
    Guest

Aanschaf 1e circelzaag. Advies aanvraag

Als eerste bedankt voor de moeite die jullie bij deze al voor me nemen.
    Ik heb heeeeel veel gezocht en nagevraagd maar ben echt helemaal verloren.

Omdat ik mijn keuken ga verbouwen wilde ik een circelzaag huren maar dacht kan er ook gewoon 1 kopen.
    Als je af en toe wat koopt heb je nog eens wat.....toch?
    Ben nu dus opzoek naar een goede circelzaag voor niet teveel geld.

Wat ik zoek:
    • - Prijs rond de 100,- maar mag natuurlijk ietsies meer zijn.
      - Moet degelijk zijn want heb niet zoveel ervaring.
      - 55mm is denk ik meer dan zat voor een doet het zelver zoals ik.
      - Wil wel goed recht kunnen zag dus misschien wil ik in de toekomst een geleiderail maar weet ik niet zeker.
      - Moet voor de keuken ook een kunststof plaat zagen dus misschien special blad erbij hiervoor?

Nu hoor ik van alles over verschillende merken maar na wat zoekwerk deze samenvatting gemaakt.
    Mag natuurlijk ook compleet iets anders zijn maar dit kwam ik tegen.

Hitachi C7SS
    http://www.hitachi-powertools.nl/cat/fr ... rentpage=1

Hitachi C7SBL 105,-
    http://www.toolmax.nl/elektrisch-gereed ... 14585.html

Bosch PKS55A 115,-
    http://www.bosch-do-it.nl/boptocs2-nl/D ... /index.htm

B&D CD601 85,-
    http://www.blackanddecker.nl/powertools ... tno/CD601/

B&D KS1500LK 130,-
    http://www.blackanddecker.nl/powertools ... /KS1500LK/

Wie oh wie kan mij van advies voorzien?

Avast bedankt!
    Martin

Re: Aanschaf 1e circelzaag. Advies aanvraag

Om recht te kunnen zagen kan je ook zelf een simpele geleider maken.Plaatje hout van mm of 7 en daar een rechte lat opschroeven.Zorg nu dat de zaag dan nog een randje hout ziet staan en zaag dit af zodat je plaat gelijk is aan je zaagsnede.Als je aan de andere kant van de lat nog wat plaat laat staan kan je hier de geleider met lijmklemmen op je matyeriaal vastklemmen.
    Zijn allemaal budget machines maar voldoen vast wel.Zelf ben ik geen fan van B&D.

Ik zou voor die van hitachi gaan, de rest is allemaal hobby bobby, hitachi is pro, dacht ik..
    Deze http://www.toolnation.nl/hitachi-c7mfa- ... chine.html
    is in de aanbieding en je kan hem als invalzaag gebruiken. Handig!

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Ik weet niet hoe rekbaar je budget is, maar ik zou, als het even mogelijk is, voor een invalzaag met geleiderails gaan (zeker als je denkt in de toekomst ook meer te gaan klussen). Dat zaagt zooooooooooo veel fijner dan een gewone cirkelzaag.

Ik heb zelf een bosch blauw zonder spouwmes.Gaat prima als invalzaag echter kijk uit met klemmen.Goed ondersteunen van je werkstuk is het devies.Dan is het prima.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

Mijn eerste was zo'n Bosch groen, een echte ramp was dat. De zaag stond niet precies recht op de zool dus onmogelijk om een lijn te volgen, laat staan met de langsgeleider werken of een lat. En ze viel stil zodra ze een stuk massief hout in de buurt zag.
    Zelf snap ik niet echt waarvoor gewone cirkelzagen nog goed zijn, buiten ruwe woning/dak bouw of zo. Om een keuken te verbouwen ben je veel beter af met een invalzaag. Volgens mij als je een gebruikte festool kan vinden voor rond de €300, je verbouwingen ermee doen en daarna weer doorverkopen voor dezelfde prijs. De kans is groot dat je ze gaat houden

Een invalzaag werkt makkelijk, maar dezelfde klus klaar je ook met een gewone afkortzaag hoor. Het duurt enkel wat langer. Vroeger deden we met een dergelijke machine alle klussen, van pennen zagen tot ....
    Die machines vroeger wogen dan nog als lood, dan zijn de huidige afkortzagen luxepaardjes

Het belangrijkste is het juiste zaagblad te kiezen voor de klus.

Doe je dagelijks zaagwerk met een cirkelzaag dan is een invalzaag een prima keuze, maar voor occasioneel werk ben je heel wat goedkoper af met de klassieke afkortzaag, in combinatie met een rechte houten lat en twee spanvijzen doet die machine net hetzelfde werk

Een no nonsens machine is de Hitachi, redelijk goedkoop maar toch een prima kwaliteit, en plenty vermogen.
    Die groene Bosch en consoorten, daar moet je met een grote boog omheen lopen, het lijkt op een zaag maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Mvg,

André

redeque
    Guest

Als eerste bedankt voor alle reacties! Stel dit natuurlijk zeer op prijs.

Natuurlijk is met gereedschap duurder = beter maar het houd een keer op natuurlijk.
    Ik weet niet hoeveel ik hem ga gebruiken dus moet ergens beginnen.

De Hitachi C7MFA is inderdaad ook een mooie machine maar is zonder spouwmes niet gevaarlijk voor een amateur zoals ik? Het klinkt als een leuk apparaat voor een beginneling.

Blijft moeilijk hoor :lol:

Als je de cirkelzaag veel denkt te gebruiken bij het schulpen( in de zelfde richting als de houtdraad zagen) van massief hout, neem er dan 1 met een spouwmes.
    Bij het zagen van plaat materiaal (MDF, spaanplaat enz), en afkorten (haaks op de houtdraad zagen)van massief hout is het onbreken hiervan geen probleem.

redeque
    Guest

Duidelijk verhaal. Massief hout zagen over de lengte meteen handcircelzaagje van 100, zie ik mezelf zoiezo niet doen. Ik ben geen meubelmaker en voor een kozijntje ofzo zaag ik tochaltijd haaks op de houtdraad.

Denk toch wel dat het de C7MFA gaat worden. Ik moet een klein stukje kunstof plaat zagen en lijk het erop dat ook dat wel moet lukken met de HM T40 blad welke erbij zit.

Forum Rechten