hoe zit dit in elkaar ?

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
In een vrij momentje was ik op zoek naar wat inspiratie voor bed ontwerp. Op Marktplaats kwam ik voorbij deze advertentie. http://link.marktplaats.nl/377270523

Dat kastje met uitklapbare bladen aan de zijkanten is niet direct het mooiste wat ik heb gezien. Er viel me echter wel iets op. De manier waarop de bladen aansluiten op het topblad in hangende toestand. Ik kan maar niet verklaren hoe deze maker dat heeft gedaan. Is daar iets simpels voor of zit het anders in elkaar ?
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Volgens mij zitten er 2 pinnen die in de poten naar beneden steken in "ingeklapte "toestand. Bij de grote uitvoering worden de pinnen onder het vaste middenstuk geplaatst.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ik denk eerder uitschuifbare regels die onder het vaste blad worden geschoven als je de oren inklapt. Als je goed kijkt zie je de kopse kanten van de oren zitten. Je tilt de oren dus op, legt ze op het vaste blad, schuift de regels in en zet dan de oren rechtop tegen de zijkanten zodat je het schuifmechanisme afdekt.

Grappig ontwerp moet ik zeggen.

Arthur
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
ok, jullie denken dus niet dat er iets van een scharnier onder zit.

De enige optie die ik kon verzinnen was een keukenkast scharnier. Die is in staat het blad in hangende toestand een stukje op te tillen zodat de kopse kant gelijk ligt met het middelste blad.

Ik kan/kon me echter nauwelijks voorstellen dat iemand die zulke dingen maakt werkt met een keukenkast scharnier.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.