Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

hoe zit dit in elkaar ?

In een vrij momentje was ik op zoek naar wat inspiratie voor bed ontwerp. Op Marktplaats kwam ik voorbij deze advertentie. http://link.marktplaats.nl/377270523

Dat kastje met uitklapbare bladen aan de zijkanten is niet direct het mooiste wat ik heb gezien. Er viel me echter wel iets op. De manier waarop de bladen aansluiten op het topblad in hangende toestand. Ik kan maar niet verklaren hoe deze maker dat heeft gedaan. Is daar iets simpels voor of zit het anders in elkaar ?

Re: hoe zit dit in elkaar ?

Volgens mij zitten er 2 pinnen die in de poten naar beneden steken in "ingeklapte "toestand. Bij de grote uitvoering worden de pinnen onder het vaste middenstuk geplaatst.

Ik denk eerder uitschuifbare regels die onder het vaste blad worden geschoven als je de oren inklapt. Als je goed kijkt zie je de kopse kanten van de oren zitten. Je tilt de oren dus op, legt ze op het vaste blad, schuift de regels in en zet dan de oren rechtop tegen de zijkanten zodat je het schuifmechanisme afdekt.

Grappig ontwerp moet ik zeggen.

Arthur

ok, jullie denken dus niet dat er iets van een scharnier onder zit.

De enige optie die ik kon verzinnen was een keukenkast scharnier. Die is in staat het blad in hangende toestand een stukje op te tillen zodat de kopse kant gelijk ligt met het middelste blad.

Ik kan/kon me echter nauwelijks voorstellen dat iemand die zulke dingen maakt werkt met een keukenkast scharnier.

Forum Rechten