Kleine kaarsenstandaard

blokbeton

Actieve deelnemer
29 nov 2011
28
2
Ik heb na lange tijd niet gedraaid te kunnen hebben, weer eens een standaardje gedraaid van een stuk afval vuren. Aan de kopsekant zaten 2 diepe schroefgaten van ongeveer 35 mm, vandaar dat de kop zo loopt. Ik heb de randen vervraaid naar mijn zin dmv een brandset (soldeerbout met verwisselbare tipjes)

Attached files
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
ziet er leuk uit. Als je die "brandringen" wat strakker wilt hebben kun je ook een stuk ijzerdraad tegen je werkstuk houden, draaibank op hoge snelheid en de wrijving doet de rest. Je kan varieëren met verschillende diktes ijzerdraad voor brede of smalle ringen.

groeten,
Patrick
 

Haye Galama

Actieve deelnemer
18 feb 2012
136
0
Breukelen
En het is misschien ook nog een tip om eerst kleine gleufjes in het hout te draaien.
Als je daar dan een stukje ijzerdraad in legt bij het draaien krijg je mooie strakke brand lijnen.

Verder ziet het er mooi uit ;)
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Je maakt die draadjes b.v. van diverse diktes remkabel van de fiets.
Geven meer wrijving dan glad draad. Maak voor de veiligheid klosjes aan de uiteinden om de draad strak vast te houden. Inderdaad eerst een klein gleufje maken,
vr.gr. Jan Pranger.
 

blokbeton

Actieve deelnemer
29 nov 2011
28
2
Bedankt voor de tip wat betreft het branden van ringen, ga ik zeker wat mee doen!
Binnenkort maar weer iets proberen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.