Kast lichter maken?

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
In een open kast zou dat inderdaad mooier zijn, maar dit is geen open kast hé. Dit is een gesloten kast die nog niet af is :)

Zoals gezegd zijn de deurtjes nog onderweg, deze ben ik momenteel aan het aflakken om later te monteren.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Dat heb ik inderdaad overwogen om te doen, maar uit eindelijk heb ik besloten hem in één geheel te maken.

Ik wilde geen twee losse delen ivm risico op omvallen en dergelijke, zeker met kleine kinderen in huis. Als die aan een deurtje van het bovenste gedeelte zouden raken wil ik niet dat ze de hele kast op hun krijgen.
Bovendien wilde ik ook geen naad aan de buitenzijde.
Die twee zaken samen betekende dat ik bij twee losse delen sowieso ze binnen nog zou moeten zekeren aan elkaar en daarna pas afwerken, en binnenshuis kom ik liever niet met lak.

Bovendien zou het bovenste deel structureel veel minder sterk zijn omdat er achter het grootste deel geen achterwand zit (die ervoor zorgt dat alles haaks blijft zitten). Ik kon daar ook geen achterwand plaatsen omdat er in dat stuk een los terrarium zit zoals je kan zien, waar vanachter een aantal zaken uitsteken (waterreservoir bijv.) of open moeten blijven (de verluchting).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.