Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

dakkapel boeiboorden sierlijsten ??

Hi

we zijn bezig een dakkapel teplaatsen/maken mij
    nu was in 1e instantie de bedoeling boeiboorden etc van kunststof
    maar nu had ik graag zo'n sierlijst er aan dus zal het misschien toch wel hout moeten gaan worden
    maarja welke hout soort is geschikt? red cedar of iets anders?
    of weet iemand of zoiets ook in goeie kunstof bestaat (bespaart weer schilderen )

iets in deze stijl dus

Gr,

mike

Re: dakkapel boeiboorden sierlijsten ??

meranthi is mischien een optie en anders moet je een zachte kunstof soort nemen die je kan frezen succes gr leroy

Red Cedar zou ik niet nemen, gaat wel lang mee maar werkt best wel in de zon. Plus dat je het goed moet behandelen anders wordt het grijs en dat zou zonde zijn van je werk. Zou den ik ook voor Meranti gaan zoals mijn voorganger zei.

Grt. Den

ik zou juist wel weer red cedar boeidelen gebruiken.. ik gebruik deze altijd, en indien deze dekkend afgewerkt
    worden, geen probleem met werking.. Meranti is veel te zwaar, hard, moeilijk af te werken en werkt naar mijn mening juist weer wel heel erg in die afmetingen 18x 220-300mm (schotelen).. Verder zijn er standaard kroonlijsten te vinden ( ik haal ze bij mijn houtleverancier Koninklijke Jongeneel) en die zijn gemaakt om op houten boeidelen te monteren. Er zit een soort van lip aan.. aan de bovenkant kan er dan mooi een zinken kraal overheen..

succes!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimmerwerkTV Bekijk Berichten
    ik zou juist wel weer red cedar boeidelen gebruiken.. ik gebruik deze altijd, en indien deze dekkend afgewerkt
    worden, geen probleem met werking.. Meranti is veel te zwaar, hard, moeilijk af te werken en werkt naar mijn mening juist weer wel heel erg in die afmetingen 18x 220-300mm (schotelen).. Verder zijn er standaard kroonlijsten te vinden ( ik haal ze bij mijn houtleverancier Koninklijke Jongeneel) en die zijn gemaakt om op houten boeidelen te monteren. Er zit een soort van lip aan.. aan de bovenkant kan er dan mooi een zinken kraal overheen..

succes!

hi

neem aan dat je deze zaak bedoeld http://www.jongeneel.nl ?
    zitten ook bij ons in de buurt een dezer dagen eens langs gaan.
    ik wil de kroonlijsten idd klaar kopen .

ze hebben ook multieplex voor de boeiboorden zal me daar eens laten adviseren wat het beste is.

gr,

mike

Forum Rechten