Eindelijk even voorstellen

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Beste Houtbewerkers,

Nadat ik al maandenlang rondneus op het forum en me telkens vergat voor te stellen, moest het er nu van komen.

Ik ben René en woon in Twello, op de Veluwe. Ik ben 26 jaar en werk in de logistiek op een landgoed met woon en werk faciliteiten voor mensen met een geestelijke handicap.

Sinds ik klein was ( ik ben inmiddels bijna twee meter ;-) ) mocht ik mijn vader helpen bij zijn hobby; houtbewerking. Sindsdien is het virus eigenlijk overgeslagen en interesseerde ik mij voor hout. Jarenlang maakte ik wel eens wat, maar dat was dan puur praktisch. Een drempeltje of iets dergelijks kwam wel eens uit mijn handen.

Sinds enkele maanden ben ik mij gaan verdiepen in het fijnhout en de diverse soorten en maten hierin. Vooral de diversiteit in kleur en tekening van de verschillende houtsoorten fascineerde mij en sinds ik een stapel Fine Woodworking bladen heb aangeschaft ben ik steeds meer in de schuur van mijn vader te vinden. Al snel kwam ik uit bij houtleverancier Rick en stuurde hij mij een mooi stapeltje fijnhoutsoorten. Sindsdien is er geen weg meer teug ;-)

Ik ben begonnen met het maken van een koffer waarin ik alle Kolonisten van Catan spellen kon huisvesten. De mensen die het spel kennen, kennen waarschijnlijk ook wel dat als je het spel wilt spelen met enkele uitbreidingen, je uit vele dozen spelelementen moet vissen. Dit was ik een beetje zat; dat moest makkelijker kunnen.
Deze is helaas nog niet af; ik betrap mij zelf er wel eens op te veel projecten tegelijk te hebben lopen. Verder ben ik bezig met een sieradenkistje voor mijn vriendin. Foto's hiervan zal ik plaatsen in het daarvoor bestemde subforum.
Ook het opknappen van en werken met antiek gereedschap mag ik graag doen.

Ondanks de waarschuwingen van Rick om nog even te wachten met houtdraaien omdat het zo verslavend is, ben ik ook begonnen met houtdraaien. Het draaien van heften voor beitels is verschrikkelijk leuk. Rick, je hebt gelijk: Houtdraaien is ontzettend verslavend ;-)

Groetjes Rene
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Welkom Rene!
En laat die fotos van de koffer waarin alle Kolonisten van Catan spellen zitten maar komen! :D

Gr Geert,
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Dank jullie wel voor het welkom.

Geert, ik heb inmiddels de foto's van de koffer online gezet. Ik ben benieuwd wat je jullie er van vinden.

Rick, ik zal vanmiddag even plaatjes plaatsen van mijn houtdraaipogingen ;-)

Rene
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.