gezocht tekenig om een markies the maaken

joris

Nieuw lid
4 dec 2011
9
0
hallo
ik ben op zoek naar tekeningen om zelf een markies te maaken
maar ken wijnig vinden via google
ja 1setje maar na printen onleesbaar
wie zou mij kunne helpen

alvast bedankt
 

RockNRolla

Actieve deelnemer
24 mrt 2009
50
0
Joris,

Bijgaand de tekeningen die ik heb gebruikt. Niet heel duidelijk, maar als je ze print op A4 zijn ze goed genoeg.

[album]471[/album]

[album]472[/album]

[album]473[/album]

Het maken van het frame is zo gebeurd, vervolgens schilderen en bekleden. Daarvan heb ik de volgende samenvatting gemaakt op basis van de handelingen van een professional:

Markies uitklappen en stof er overheen hangen. Vervolgens de stof op een van de bovenhoeken van de muurslag vast nieten. Vanaf de andere bovenhoek strak trekken en vastnieten.

Daarna van de muurklap af naar voor te werken en per baan vast nieten met tussenruimtes van ongeveer 20cm. Vervolgens de zijkanten bevestigen. Begin met de stof tussen de tweede en derde slag (gerekend vanaf de muurslag). Opspannen zodat de stof op beide hoeken mooi strak staat en met een schaar
aan de buitenkanten van de slagen langs de staander strijken om de lijnen op de stof over de nemen. Aan de muurkant op de lijn knippen tot ongeveer 2cm uit de hoek. Aan de andere kant een ongeveer 1cm breder afknippen.

Deze ruimte wordt later omgevouwen en dubbel geniet. Nadat alle slagen zijn uitgeknipt bij de laatste slag beginnen met vastzetten. Eerst de muurkant van de strook vastzetten met een paar nieten, vervolgens de voorkant omvouwen en vastzetten. De onderkant van de strook ongeveer 5cm onder scharnier afknippen, naarbinnen vouwen en onderaan de slag vastzetten.

Ziet er lastiger uit dan het is. Vooral goed opletten bij het knippen. Dat kan maar 1 keer :D
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
stelt niet zoveel voor.

Heb het zelf een jaar of 10 geleden gemaakt.

Maar zonder tekening of info.

Alleen een idee hoe het moest worden.

Zal eerst touw op zetten waarmee je de markies open en dicht trek.
dan is dit meteen de maat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.