Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Amerikaans kersenhout planken

Forummers,

Ik heb sinds gisteren de trotse eigenaar van een partij amerikaans kersen. Het zijn allemaal ongebruikte vloerdelen. Deze gooi ik door de vandikte bank om de groeven weg te schaven.....

Er blijft over 110x14mm aan enorm mooi kersenhout. Nagenoeg foutvrij.

Prijs per strekkende meter 4,-

Bij afname meer dan 10 meter wordt het 3,50 per meter

Bij afname van hele stapel (iets van 35 meter) 3,- per meter

Re: Amerikaans kersenhout planken

Dag Rick,
    Is dit niet geschikt voor die reuze gesegmenteerde vaas die je nog steeds wil draaien. Op de groeven in de lengte doorzagen en je hebt prachtige stroken om segmenten van te maken. Natuurlijk niet afschaven naar 14mm.
    Vriendelijke groet, Nico Oosthoek

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Nico,

Dat zou een optie geweest zijn, echter had ik daarvoor segmenten ingedachten met een hoogte van 40mm. Iom de opdrachtgever (en geldschieter) toch maar besloten om dit project voorlopig maar uit te stellen.

Eigenlijk had ik dit kersenhout niet moeten kopen aangezien ik wat moet inkrimpen qua opslag.....tja.....ik kan mooi hout gewoon niet laten liggen.......

Met de opbrengsten van de verkoop kan ik dan weer wat ander materiaal kopen voor mijn projecten....

Als het hout behandeld is met wax olie of whatever erop letten dat als je het gaat lakken dan kan dat wel eens problemen opleveren omdat er wax/olie ín het hout zit. Ik spreek uit ervaring, 2k lak die niet goed kan uitharden (heeft een weekend in de de droogkamer gelegen). Ik heb overigens 2mm van het oppervlak afgeschaaft! Zo diep zit olie dus!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Klopt, gelukkig zat er nauwelijks een afwerkmiddel op de planken. Ik heb inderdaad ook wel eens een oude tafelblad gehad, dat leek wel doordrenkt met een bepaald middel..

Rick,

Kan ik een foto zien? Ik zoek nieuwe plinten voor de woonkamer en dit lijkt me een mooie luxe oplossing Ik heb dan ruim genomen ongeveer 20 meter nodig.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Verkocht !!!

Forum Rechten