Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Pokhout

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Pokhout

Een goede kennis van mij had een stammetje pokhout al vele jaren(en dan bedoel ik echt vele jaren) staan, ooit heeft hij dit laten zagen tot handzamere stukken. Eigenlijk doe ik weinig tot helemaal niets met pokhout maar ik heb de afspraak dat ik alle mooie stukken koop waar hij afscheid van neemt. Soms heb ik geluk en nu zit ik met een stuk hout waar ik weinig mee kan. Ach, op zich leuke vulling voor mijn houtwinkeltje. Wanneer pokhout zo oud is heb ik daar weinig problemen mee. Nieuwe kap blijf ik liever verre van.

Ik heb nu de "trotse"eigenaar van een stuk pokhout : iets meer dan 1100mm lang. Kopmaat ongeveer 90x55mm. Het is niet helemaal recht maar wel enorm mooi getekend.

Mocht iemand dit stuk kunnen gebruiken of wanneer iemand een stukje nodig heeft dan hoor ik het graag

Re: Pokhout

Das een best blok hout man! Heb je ook een foto ervan? Volgens mij is de waarde van zon oud stuk van deze afmeting enkele 100 den euro's.

Zelf heb ik een paar kleine stukjes ooit gekocht die bedoeld waren voor klein werk op de draaibank. Bijzonder hout. Je komt ook interessante toepassingen ervan tegen als je informatie opzoekt op internet.

succes met de verkoop er kan vast iemand wat moois van maken

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@David : ik had de maat niet helemaal goed neergezet....er stond een nulletje teveel achter....

Er is vast iemand die hier wel iets moois mee kan maken. Vorig jaar had ik ook wat stukken liggen, daar heeft iemand schaven mee gemaakt. Hard,slijtvast en zelfsmerend....perfect voor de zool van een houten schaaf.

oei Pokhout..*kwijl*. Het is iets te klein voor mij, maar ik hoop dat de eigenaar er iets heel nuttigs mee gaat doen, want het is uiterst zeldzaam hout

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Balkje is verkocht!!!

Forum Rechten