worx cirkelzaag wx 455

GeertGeentjens

Nieuw lid
14 apr 2012
14
0
Heeft er iemand ervaring met de cirkelzaag
wx 455 van worx?
Ze heeft een vermogen van 1600 Watt, 66 mm zaagdiepte en is voor zijn vermogen een lichtgewicht. Ik kan hem aankopen voor 127 € en denk dat dat voor mij een goede keuze is.
Ik ben benieuwd of hier iemand ervaring mee heeft.
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
De kwaliteit van bouwmarkt merken laten vaak te wensen over. Bovendien hebben de meeste hier veel hogere kwaliteits eisen. Wat niet wegneemt dat het voor jou de juiste keuze kan zijn.

Maar heb je ook naar de scheppach cs55 gekeken? Veel meer waar voor je geld, uitgebreider (incl geleiderails) en kwalitief ook beter dan workx. Natuurlijk ook duurder, maar het wel waard.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Wat ben je eigenlijk van plan met een cirkelzaag? Ik had vroeger een groene Bosch en dat was echt rommel, kon niet recht zagen, stond scheef op de basis en viel stil zodra ze hardhout zag.
Ik heb nooit echt begrepen waarvoor ze goed waren, invalzagen daarentegen zijn geweldige een veelzijdige machines.

Over het merk Worx ken ik niets, ik dacht zelf dat het het goedkope rommel was, maar het is blijkbaar geadverteerd als semi professioneel. Ik heb uit nieuwsgierigheid even naar hun video's gekeken en enkele rare zaken gezien. bv als ze hun boor demonstreren met een grote klokzaag of metaalfrees en overschakelen naar een close up bij het boren, dan zie je dat de kop van de boor opeens anders is. Wat mij dus doet denken dat ze een andere boor gebruiken voor het eigenlijke boren. Hetzelfde met hun klopboor video, die bij de close up opeens een heel ander geluid maakt!
 

GeertGeentjens

Nieuw lid
14 apr 2012
14
0
Ik is de bedoeling dat ik nog heel wat kasten ga bouwen. (voor mezelf) Ik heb er al een aantal gemaakt (in MDF). Daarvoor liet ik het hout zagen bij de DHZ zaak. Veschillende keren heb ik meegemaakt dat mijn stukken 1 à 2 mm te kort of te lang waren. Dit was ik beu.
Mijn eerste plan was om een tafelzaag te kopen, maar dit is dan weer niet handig voor grotere stukken. Na een tijdje te zoeken op het net ben ik op een machinetafel van Wolfcraft gestoten. De mastercut 2000.
y_z0929pGdM[/MEDIA]]

Hier kan je een cirkelzaag, bovenfrees en decoupeerzaag in monteren. Iets redelijk veelzijdig dus. Ik denk niet dat ik direkt stukken in massief ga maken, maar ben wel aan het overwegen om schijnwerkerij in avondschool te gaan volgen. Ik vind het toch geweldig om met hout te werken.
Na heel wat opzoekwerk over die machinetafel (ik vind er niet echt veel over, enkel in het duits) ben ik er nog niet uit of ik die ga kopen, of ik zelf een tafel ga maken. Als het een zelfbouwtafel wordt wil ik wel iets degelijks. Dit zal dan ook wel een heel project worden.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Dat probleem van het panelen laten zagen ken ik ook, daarom heb ik een paneelzaag gekocht toen ik avondles volgde.
Die Mastercut van wolfcraft is al enkele keren opgekomen op de FOG forum omdat het op het eerste zicht innovatief en interessant uitziet, maar er waren enkele gebruikers en die waren allemaal ontgoocheld door de gammele bouwkwaliteit. http://festoolownersgroup.com/other-too ... -mft-copy/

voor de prijs van de mastercut en cirkelzaag zou je volgens mij beter investeren in een TS55R samen met een afkortzaag.
 

GeertGeentjens

Nieuw lid
14 apr 2012
14
0
Ik heb de reviews gelezen en ze zijn zeker niet allemaal overtuigd. Ik ben zeker geen pro, en dat zal ik voorlopig niet worden, maar ik zou wel iets willen hebben waar ik niet teveel tijd moet insteken om hem gebruiksklaar te maken. Het moet vooral nauwkeurig werken. Zou het mogelijk zijn om zoiets zelf te bouwen?
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Als je van plan bent om veel panelen te gaan zagen, dan kan je beter een inval cirkelzaag met geleiderails kopen.
Panelen zagen is namelijk niet echt te doen op een tafelcirkelzaag (of je moet uiteraard een roltafel hebben, waar volledige platen op passen).
Ik heb een redelijk degelijk zaagtafeltje, maar die wordt enkel gebruikt voor het fijnere werk. Als ik platen moet zagen, pak ik altijd mn invalzaag.
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
402
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Panelen zagen kun je beter laten doen.
Je hebt nogal wat ruimte nodig om grote panelen te handlen. Niet alleen in de werkplaats, maar ook tijdens het vervoer.
Veel houthandelaren hebben tegenwoordig zo'n computergestuurde opdeelzaag staan. Daar kun je zelf qua nauwkeurigheid nooit tegenop. Laten zagen kost vaak maar iets extra.


gandel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.