Audio en tv meubel

TheJorn

Nieuw lid
28 apr 2012
2
0
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en ik hoop dat jullie mij wat advies willen geven over een meubel dat ik wil gaan maken. Ik heb eigenlijk geen ervaring met het maken van meubels (behalve ikea in elkaar zetten :lol:), maar ik ben wel handig, dus ik durf het wel aan. Verder heb ik ook niet veel keus, ik heb een wat apart ogend meubel nodig omdat ik mijn speaker wil beschermen tegen de warmte van een houtkachel.

Ik heb een ontwerpje gemaakt voor het meubel (op plaatje drukken voor groter beeld):





Het meubel is ongeveer 1400 breed, 450 diep en 750 hoog (hoogte waar de tv op staat, zijkanten zijn hoger).

Mijn voornaamste vraag gaat eigenlijk over het te kiezen materiaal. Ik dacht eigenlijk aan 18mm MDF maar ben nu bang dat dit zal gaan doorhangen en neig nou naar multiplex (zal wel weer wat lastiger zijn ivm afwerking kopse kanten, fineerband?). De "dikkere" zijkanten wou ik eigenlijk hol laten door de benodigde platen verstek te zagen en te lijmen (is dit een goed idee?). Verder had ik bedacht met deuvels te werken (gaat dit goed met multiplex?).

Hebben jullie hier ideeën over of suggesties, al het commentaar is welkom!

Groet,

Jorn
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Komt je TV niet erg hoog te staan zo? Lijkt mij niet erg fijn tv kijken (er vanuit gaande dat je vanaf de bank tv kijkt en niet vanaf een barkruk ;) ).
Multiplex zou overigens best kunnen, ik heb dat hier ook gedaan en afgewerkt met een smal latje grenen.
Ik denk echter dat 18mm of dikker MDF niet doorgaat hangen op afstanden van 50cm. Een apparaat is max 20 kg dus dat moet wel goed gaan. De verticale planken vangen een hoop krachten op namelijk.
 

TheJorn

Nieuw lid
28 apr 2012
2
0
Dank je voor de reactie Okke. Mijn reactie heeft even op zich laten wachten, druk druk druk ;)