Kersenhout of...?

Kreeft

Nieuw lid
25 apr 2012
12
0
Zojuist heb ik me voorgesteld op een ander deel van het forum en ik pak meteen maar even door.

Mijn plan is om een massief hardhouten tafelblad te maken van ong 90 x 200 cm. Ik wil het opbouwen uit latjes van 5cm breed en 10 tot 40cm lang en die koud tegen elkaar lijmen.

Persoonlijk vind ik kersenhout heel erg mooi, die warme roodbruine gloed die in de loop der tijd opkomt. Ook prijstechnisch niet ongunstig. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd en hebben jullie nog goede suggesties.
Van ongeschaafde planken in een donkere houtloods kan ik zeer moeilijk inschatten hoe het eindresultaat wordt.

Alvast bedankt!
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
waarom zulke dunne latje aan elkaar lijmen? ik vind het persoonlijk mooier om brede delen aan elkaar te lijmen zodat je de nerf kan zien. als je 5 cm latjes aan elkaar lijmt zie je alleen maar lijmnaden.

ik vind kersen leuk te combineren met het spinthout, misschien een idee

succes
 

Kreeft

Nieuw lid
25 apr 2012
12
0
Ik snap dat er niet veel van de nerf overblijft, maar het effect waar ik op hoop is juist een wat geschakeerd geheel van verschillende tinten van het kersen. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling om een effen tafelblad te krijgen. En alleen maar lijmnaden, ik denk door goed haaks te zagen/schaven en goed te klemmen dit te voorkomen.

Spint van kersen is inderdaad erg mooi.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.