Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: berken multiplex ?

berken multiplex ?

Is het hout dat hier is gebruikt gewoon berken multiplex of is het wat anders ?

linkjehttp://www.ebay.nl/itm/Werkzeugeinsa...item4d0076dd1b

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Re: berken multiplex ?

Zo te zien wel. Maar als je naar de kopse kanten kijkt is het in ieder geval van veel betere kwaliteit dan het spul uit de nederlandse bouwmarkten. Daar bestaan de binnenste lagen volgens mij uit sloophout.
    Omdat ik vlak bij de duitse grens zit ga ik daar vaak spullen halen. Naast het aanbod is ook de kwaliteit veel beter. Als je dat vergelijkt met de Gamma's en Karwei's enz dan leven we hier nog in de middeleeuwen.

Een gave oplossing trouwens. Nog beter dan het originele festool inzetstuk.
    Ik heb nog een ongebruikte systainer 4 staan............
    Dus binnenkort maar eens naar de "Heimat" voor wat "Sperrholzplatte".

Gr Ed

dat lijkt mij poolse den, meubelkwaliteit.

Ik haal berken multiplex altijd bij de groothandel. Dat is van een veel betere kwaltiet dan Gamma en Praxis etc. En voor de prijs hoef je dat niet te laten, want je komt goedkoper uit dan bij de bouwmarken. Bij de meeste groothandels wordt het tegen kostprijs ook nog op maat gezaagt.

Ik denk ook aan berk, misschien populier. Als ik kwalitatieve multiplex wil koop ik meestal berk. Hier in België te verkrijgen in de groothandel 18mm 13 laags Finse berk met afgewerkte toplaag (noten zijn verwijderd).

Als het voor de constructie van zo'n kist is zou ik zeker voor een lichte multiplex zoals berk gaan.

groeten,

Brecht

Ik heb een flinke berg afvalstukken berkenmultiplex uit de container gehaald, dit bij een scheepsbetimmeraar :?: :?: De verschillende lagen zijn allemaal VEEL lichter van kleur. Ook weegt het heel weinig t.o.v normaal multiplex Ik plaats wel een foto.

Berkenmultiplex vind ik juist vrij zwaar! Zeker vergeleken met populier. Dat is pas licht spul en erg zacht ook. Voor mijn keuken heb ik alle onderkasten van berken multiplex gemaakt en de bovenkasten van edelgefineerd dat volgens mij populier als kern heeft . Het gewichts verschil is aanmerkelijk.

Berkenmultiplex is zwaar en populier is licht.

De toolbox is vervaardigd uit Berken multiplex en voorzien van schuifbodems uit Poolse Den

Berken multiplex zoals hier gebruikt scoort middelmatig qua gewicht. De hele constructie zal ledig al aardig wat gewicht in de weegschaal gooien.

Ik denk dat de plaat gekozen is in functie van het bewerken ervan, dat is namelijk met de laser gedaan, hoe harder het materiaal dan is, hoe minder de randen verbranden. Vandaar de licht verkleurde randen aan de diverse onderdelen. Met de laser snijden geeft heel wat minder afval dan frezen, daar kan een CNC niet tegenop.

Populier daarentegen geeft fors verbrande randen bij het lasersnijden, deze lichte houtsoort staat zo in de fik.

Mvg,

André

Wil je kwaliteit ga dan naar een goede houthandel vraag naar b/bb. Je kan aan de randen al zien of het vulmateriaal goed aansluit dus geen gaatjes vertoont. b staat voor foutvrij (nagenoeg) bb voor bijna foutvrij. Zie de volgende links http://www.af.nl/voorraad/plaat/multiplex-berken/ en http://www.intplywood.nl/plaatmateriaal ... entriplex/

Forum Rechten