Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Kas bijna klaar, nu de deur nog

'k ben al een tijd bezig met het ontwerpen en bouwen van een plantenkas in onze tuin. Door vele klussen tussendoor heeft het allemaal véél langer geduurd dan gehoopt. Maar het einde is in zicht. Hieronder een paar foto's van de huidige stand van zaken. Deze week verwacht ik de rest van de ramen te kunnen plaatsen.

(btw: op de foto's is ook het houthok, de verandaoverkapping en de 'overstek' op de achtergevel van ons huis te zien die ik gebouwd heb, drie van de redenen waarom de bouw van de kas wat vertraging opgelopen heeft)

Wat er dan nog moet gebeuren is een deur fabriceren. Deze deur wordt ook gemaakt van tuinhout en moet zoveel mogelijk licht doorlaten.

Wie weet hoe ik zo'n deur kan maken? Waar moet ik rekening mee houden? Iedere tip is welkom.

Attached files

Re: Kas bijna klaar, nu de deur nog

Dat kan een simpele constructie worden, gewoon een rechthoekig frame met twee bijkomende horizontale regels in het verlengde van de regels van de serre.

Verder zorgen dat het boeltje niet kan afzakken, schoren plaatsen dus. Alle verbindingen mogen desnoods halfhouts uitgewerkt worden, voor zo een lichte constructie geen probleem. Of het moest zijn dat er glas in de deur komt? dan word het een ander verhaal.

Mvg,

André

Re: Kas bijna klaar, nu de deur nog

Bedankt André! Er komt geen glas in de deur, maar 4mm kanaalplaat, dat weegt heel weinig.

Forum Rechten