Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

gezocht frees voor trapleuning

Dag allemaal,

Voor ik eennieuwe ga kopen...toch eerst maar eens navragen wie er een heeft liggen. Het is voor staionaire frees(asgat 30mm). laat maar weten als je er een hebt en wilt verkopen..

groet,

Hennes

Re: gezocht frees voor trapleuning

niet om het een of t ander maar je titel 'gezocht frees voor trapleuning' doet suggereren dat je een bovenfrees met geleiding zoekt waarmee je een profiel aan een vaste trapleuning kan frezen. (scheer is daar een bekende fabrikant van) maar ik neem aan dat je een freesblok zoekt voor trapleuningen?

ik heb er geen voor je liggen maar om mogelijke verwarring te voorkomen kun je misschien beter de titel wijzigen

groet,

mark

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door markvanzee
    niet om het een of t ander maar je titel 'gezocht frees voor trapleuning' doet suggereren dat je een bovenfrees met geleiding zoekt waarmee je een profiel aan een vaste trapleuning kan frezen. (scheer is daar een bekende fabrikant van) maar ik neem aan dat je een freesblok zoekt voor trapleuningen?

ik heb er geen voor je liggen maar om mogelijke verwarring te voorkomen kun je misschien beter de titel wijzigen

groet,

mark
    Ik denk dat je lichtelijk krap door de bocht gaat. Als ik in het verhaal lees "stationaire frees (asgat 30 mm)" denk ik een een grote mensen freestafel met grote freeskoppen met verwisselbare messen. En de titel lijkt me redelijk informatief maar voor het mooie had er de asgatdiameter bij vermeld kunnen worden.
    Maar ik kan de OP helaas ook niet helpen. Ook voor de hand held routers niet alhoewel die hier in de USA redelijk ruim worden aangeboden. Als ik een mooi stuk hout te pakken krijg ga ik het frezen van een trapleuning zeker een keer proberen. In huis zijn een paar trapleuningen in een ronde vorm en dat kan mooier natuurlijk.

Dag Mark en Wr,

Het gaat inderdaad om een "grote mensenfrees" en niet om een bovenfrees. Ik weet dat dit mogelijk is maar dan heb je een behoorlijke bovenfrees nodig...ik heb wel een bovenfrees maar deze gaat maar tot 8 mm terwijl de freesjes voor een leuning ten minst 12 mm zijn.

groet,

Hennes

Beste Hennes,

Ik heb inderdaad zo'n freesprofiel inclusief de spaanbrekers te koop.
    Past in een standaard freesblok van 50mm hoog en een asgat van 30mm.
    Mesjes zijn nog nooit gebruikt en nog in de orginele verpakking.
    Destijds gekocht voor een opdracht die uiteindelijk niet doorging.
    Alles per post bij jouw thuis voor 40 euro.
    Zie bijlage voor het profiel.

groet
    Harrynac

Attached files

Forum Rechten