Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Gezocht

Gezocht

Hallo,
    Waar zou ik dit kunnen vinden?

Grtz,
    Rudy

Re: Gezocht

gamma, praxis, formido, karwei, hornbach, etc.. vaak van het merk piranha.. geen berekwaliteit, niet heel nauwkeurig, maargoed, het werkt..

Gr Rick

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Bij gebrek aan een deuvelmal is dit de naaste oplossing. Probeer de gaten te boren met een tafel- of kolomboormachine. Als je de gaten hebt geboord waar de centerpuntjes in gaan dan kan je het beste op een vlakke ondergrond en met een blokhaak als geleider werken. Dan tik je de centerpuntjes er in in de positie zoals het uiteindelijk gebouwd gaat worden. Zorg dat de gaten haaks geboord worden anders krijg he scheve verbindingen. Het beste boor je met een houtboor met een centerpunt. Merk de kleine putjes met een potlood, ze zijn niet erg zichtbaar.
    Ik heb ze vroeger veel gebruikt en je moet wat oefenen om ervaring op te bouwen zodat je nauwkeurig kan werken. Maar als je eenmaal met de Domino hebt gewerkt wil je niet meer terug.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012

M'n vader maakte altijd deuvelverbindingen door eerst twee afgeknipte spijkertjes aan de ene kant te slaan, en daar het andere hout tegenaan te drukken. Dan heb je aan beide kanten een putje om te boren. Het werkte wonderbaarlijk genoeg erg nauwkeurig bij hem.

Als je een bovenfrees (met kopieerring) hebt, kan je zelf er een boormal voor deuvels voor maken.

Ik ben erg blij met de deuvelmachine.

Forum Rechten