Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Werken met hout?

Werken met hout?

Hallo allemaal,

Met veel plezier lees ik de verschillende onderwerpen en discussies op dit forum en merk dat ik dit al veel eerder had moeten ontdekken.
    Nu hoop ik dat ik op deze plek met mijn vraag op de juiste plek ben...

Laat ik me eerst voorstellen, mijn naam is Ruben. Al jaren klusser in mijn vrije tijd en werk daarbij het liefst met hout. Echter, ik ben opgeleid als leerkracht. De laatste maanden, jaren twijfel ik alleen sterk of ik niet gewoon mijn hobby/passie moet nastreven.

Daarom ben ik op zoek naar het volgende en met name benieuwd of het in Nederland (nog) bestaat: Een leer-werkplek in een atelier/werkplaats waar op de ouderwetse manier het ambacht meubelmaker of houtbewerker wordt bijgebracht. Ik ben zeer leergierig en houd van hard werken en daarom niet geinteresseerd in een nieuwe opleiding in de schoolbanken, maar wil aan het werk en daarnaast best thuis nog eens met mijn neus in de boeken gaan zitten.

Wie kan mij helpen? Wie heeft er tips, ideeën of kan me een zetje in de juiste richting geven?

Alvast hartstikke bedankt!

Re: Werken met hout?

Ik zou zeggen gewoon google nazoeken op meubelmakers in je omgeving en die langsgaan of gewoon bellen.......wie weet. Ik heb op die manier (uiteindelijk) een houtsnijder gevonden, waar ik bij in de leer ben geweest. Meubelmakers zijn iets talrijker dus daar zijn er op internet veel meer van te vinden. Succes!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Werken met hout?

Ruben,

Waar is dit mooie landje staat je huis ? Da's wel makkelijk om te weten. Je mag anders ook wel een pb'tje sturen, er is best een kans dat ik je op weg kan helpen!

Forum Rechten