Schaal

Haye Galama

Actieve deelnemer
18 feb 2012
136
0
Breukelen
Mijn grootste schaal tot nu toe: 25 cm doorsnee.
In mijn draaibank past een stuk hout met een doorsnee van 30 cm dus iets groters ga ik waarschijnlijk maar niet meer maken.

Afgewerkt met antiek-was.

De houtsoort weet ik niet.

2dmb6zt.jpg
 
Dag Haye,
Als ik op je website kijk ben je al goed bezig met allerlei vormen. Als ik naar deze schaal kijk zou ik graag willen weten hoe je een en ander gedaan hebt. Maak bij je volgende werkstuk eens wat foto's van het opspannen en het draaien van de binnen en buitenkant. Ook welke beitels je gebruikt is goed om te laten weten. Je zal dan reacties krijgen waar je veel van kan leren.
Vr.gr Nico Oosthoek
 

Haye Galama

Actieve deelnemer
18 feb 2012
136
0
Breukelen
Nico Oosthoek zei:
Dag Haye,
Als ik op je website kijk ben je al goed bezig met allerlei vormen. Als ik naar deze schaal kijk zou ik graag willen weten hoe je een en ander gedaan hebt. Maak bij je volgende werkstuk eens wat foto's van het opspannen en het draaien van de binnen en buitenkant. Ook welke beitels je gebruikt is goed om te laten weten. Je zal dan reacties krijgen waar je veel van kan leren.
Vr.gr Nico Oosthoek

Bedankt, op mijn site staan tot nu toe vooral foto´s van mijn eerste werk.
Ik zal er binnenkort weer wat nieuwe foto´s opzetten.

En ik zal inderdaad eens wat meer foto´s maken van tijdens het draaien.
Dan zal ik het hier wel in een nieuw topic plaatsen ;)
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
ik vraag me af of antiek was wel zo'n goede keuze is voor zo'n schaal. want als naaldhout langzaam droogt krijg je vaak schimmel. de was zorgt er namelijk voor dat het vocht erg langzaam verdampt. ik zou dus niet raar opkijken als die schaal volgende week onder de schimmelplekken zit.. maar tijd zal het leren
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.