Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Schaal

Schaal

Mijn grootste schaal tot nu toe: 25 cm doorsnee.
    In mijn draaibank past een stuk hout met een doorsnee van 30 cm dus iets groters ga ik waarschijnlijk maar niet meer maken.

Afgewerkt met antiek-was.

De houtsoort weet ik niet.

Re: Schaal

mooi maar is het hout al droog?
    het is namelijk kopshout wat je gedraaid hebt
    min ervaring daarmee is dat het in 99% van de gevallen altijd scheurt

Wacht eens, ik weet het alweer. Het was hout van een naaldboom.

Dag Haye,
    Als ik op je website kijk ben je al goed bezig met allerlei vormen. Als ik naar deze schaal kijk zou ik graag willen weten hoe je een en ander gedaan hebt. Maak bij je volgende werkstuk eens wat foto's van het opspannen en het draaien van de binnen en buitenkant. Ook welke beitels je gebruikt is goed om te laten weten. Je zal dan reacties krijgen waar je veel van kan leren.
    Vr.gr Nico Oosthoek

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Oosthoek
    Dag Haye,
    Als ik op je website kijk ben je al goed bezig met allerlei vormen. Als ik naar deze schaal kijk zou ik graag willen weten hoe je een en ander gedaan hebt. Maak bij je volgende werkstuk eens wat foto's van het opspannen en het draaien van de binnen en buitenkant. Ook welke beitels je gebruikt is goed om te laten weten. Je zal dan reacties krijgen waar je veel van kan leren.
    Vr.gr Nico Oosthoek
    Bedankt, op mijn site staan tot nu toe vooral foto´s van mijn eerste werk.
    Ik zal er binnenkort weer wat nieuwe foto´s opzetten.

En ik zal inderdaad eens wat meer foto´s maken van tijdens het draaien.
    Dan zal ik het hier wel in een nieuw topic plaatsen

ik vraag me af of antiek was wel zo'n goede keuze is voor zo'n schaal. want als naaldhout langzaam droogt krijg je vaak schimmel. de was zorgt er namelijk voor dat het vocht erg langzaam verdampt. ik zou dus niet raar opkijken als die schaal volgende week onder de schimmelplekken zit.. maar tijd zal het leren

Forum Rechten