Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Project Schommelstoel

Hallo iedereen!

Ik wil graag weer eens laten zien waar ik mee bezig ben. Normaal plaats ik pas een foto van iets dat af is. Dat doen we deze keer dus anders.

Afgelopen weken hebben wij op school, ons gericht op het voorbereiden van het maken van een stoel. In principe mocht je elke stoel gaan maken, mits je je hield aan een paar eisen. Nu wilde ik zelf graag iets maken met veel ambacht en precisie.
    Via het internet kwam ik al vrij snel op een leuke schommelstoel, die ik wel erg graag wilde gaan maken.
    Het gaat om de volgende stoel:

Inmiddels heb ik de werkvoorbereiding afgerond en is het maken van de stoel begonnen. Ik ben totaal nieuw met het maken van stoelen en heb geen voorbeeld waar ik van kan afkijken. Zo'n kleine foto zegt ook niet veel over maten etc. Toch vind ik dit mijn leukste project tot nu toe. Het vraagt erg veel uitdaging.

Vorige week heb ik wat notenhout gehaald bij de houthandel en heb ik de eerste stappen gezet. Omdat elk onderdeel straks nog met de hand na geshaped moet worden, moet ik alles nog bruto houden zodat ik tenminste nog oppervlakte heb om het te bewerken. Ik heb daarom een begin gemaakt met de zitting en de achterstijlen.

Op bovenstaande foto's zie je hoever het project nu staat. In de loop van de tijd probeer ik zo vaak mogelijk dit topic te updaten met o.a. nieuwe foto's.

Wat vind jullie er van?

Re: Project Schommelstoel

ik denk dat we dit met veel interesse zullen volgen

Inderdaad

Lijkt me een schommelstoel in de stijl van Sam Maloof.

Om meer over het bouwproces te weten te komen kan je zijn naam es googelen, info genoeg te vinden op het net!
    Hier al een linkje naar een filmpje van hem
    http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>

Ik volg dit ook met aandacht!
    Wil zelf ook al lang zoiets maken, maar het ontbreekt me steeds aan tijd.

Steven