lamello clamex

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Is er iemand bekend met het clamex systeem.
Ik gebruik de Bosch lamello-frees en ik ga een kast maken die ik graag demontabel maak.
Clamex lijkt mij het ideale systeem hiervoor, maar past het dikkere 8mm freesblad in mijn machine?

Op internet kan ik er geen uitsluitsel over vinden.

gandel
 

tuoh

Oud hout
Sorry Gandel69,

maar die Clamex kan je enkel frezen met de Lamello Zeta P2. Die machine werkt in 3D, je freest eerst een groef in het hout en eens op diepte beweegt de machine automatisch naar links en rechts. Dan pas kan je er een Clamex inschuiven. Je moet maar eens kijken op de site van Lamello.
Schrik niet van de prijs die op de machine word geplakt :shock: Voor enkele verbindingen is dat absoluut niet rendabel.


Mvg,

André
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
De clamex p wordt machinaal (cnc) ingefreesd en de clamex s met elke lamello groeffreesmachine :

Clamex S verbinder

Voor stijlvolle ontwerpen. Demonteerbaar, flexibel en eenvoudig.
Bevestiging in de 8 mm groef met schroeven

Voordelen en kenmerken

Demonteerbare verbindingen
Positioneren en verbinden, 2 functies in één verbinder
Maximale esthetiek dankzij de minimale opening (ø 6 mm) om de verbinder te sluiten en te openen
Verdraait niet dankzij de geleidingsstiften
Verschillende verstekverbindingen mogelijk
Stapelbaar, doordat er geen uitstekende delen op de vlakken zitten
Gemakkelijk in te frezen met iedere Lamello groeffreesmachine

groeten
stef
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Code:
Gemakkelijk in te frezen met iedere Lamello groeffreesmachine

Dit staat inderdaad op de site van Lamello, maar bedoelen ze hiermee de merk-eigen machines mee of ook de klonen. Een telefoontje naar een dealer heeft mij geen duidelijkheid gegeven.

N.B. Ik zoek inderdaad een oplossing voor de clamex S verbinder.

gandel
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Zoals ik het zie is de Clamex P specifiek voor de Zeta aangezien deze zij-richels op de omtrek heeft (zoals André aanhaalt) waar de Clamex S gewoon om een dikker blad vraagt. Ik zou de proef op de som nemen met een dubbel blad en wat opvulmateriaal. De connectoren kosten maar 2 euro maar ik zie hun blad aan 180 euro staan en dat vraagt om alternatieven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.